Första gången jag ser en båtaffär(stormarknad) sälja Li batterier, kan man gissa att det kan börja hända något i prisväg kanske inte kommande sommar men näst kommande?!
LITIUMBATTERI EPSILON SUPER-B 90Ah
LITIUMBATTERI EPSILON SUPER-B 90Ah
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag har aldrig sett någon av båttillbehörskedjorna sälja Li batterier föränn nu och bara Erlandssons.Jo men det har dom hållit på med i flera år men priserna har varit höga hela tiden
Ja precis som alla LI priser men detta batteri kan man installera på 5 minuter(det du) och det verkar helt färdigt map funktioner22 990:- för 90 Ah LFP, är det någon form av ett aprilskämt, eller...?
Var det ikke nesten tilsvarende for rundt 6000 i Norge?
Med tanke på att ett elbilsbatteri på 60 kWh om tio år kommer att rymmas i en skokartong och kosta motsvarande 3000 kr väntar jag med inköp en tid.
Hei.
Det er noe som ikke stemmer helt her vedr. både priser på LFP og kostnader
ved montering.
Jeg fikk montert et Maxpower 100 Ah i min La Strada Nova i mai 2016.
Møtte opp hos forhandleren kl.1100 og kjørte videre kl.1200.
Enkelt gjort, ut med det tre år gamle GEL 150 Ah og inn med det nye. Ingen
endringer i bilens orginale systemer.
Betalte Nok. 6900,- for batteriet fritt montert.
Vi har nå kjørt 23000 km, og har stor glede av vårt Lithiumbatteri.
Nettopp hjemkommet fra en seks ukers tur i et kaldt Tyskland. Selv med
dieselvarmer og kompressorkjøl kan vi stå i fire døgn uten annen lading enn
fra vårt 100 W solpanel, så på denne turen ble det stellplass bortsett fra når
skittentøykurven var full fant vi en camping
Anbefales på det varmeste.
Hilsen Regent.
Du har nog använt fel siffra någonstans. Om ditt batteri är 12V innehåller det ju bara 5 Ah. Inte så imponerande att få plats i en skokartong och kosta 3000.
ERIKPER
Du har nog använt fel siffra någonstans. Om ditt batteri är 12V innehåller det ju bara 5 Ah. Inte så imponerande att få plats i en skokartong och kosta 3000.
ERIKPER
Jag tror att du har en lite väl optimist syn på utveckling av batterierna, betänk att ska en bil komma ut på marknaden så tar det kanske 5-6 år ftpn start och då pratar vi känd teknik.Då missförstod du resonemanget!
Med tanke på hur små och billiga litiumbatterier kommer att bli, blir ett kommande bodelsbatteri pyttelitet och nästan gratis.
Vid närmare eftertanke och om jag varit lite yngre skulle jag skaffat en elhusbil om tio år. Med ett alltiallobatteri som ryms i två skokartonger och kostar 6000 kr.
Då missförstod du resonemanget!
Med tanke på hur små och billiga litiumbatterier kommer att bli, blir ett kommande bodelsbatteri pyttelitet och nästan gratis.
Vid närmare eftertanke och om jag varit lite yngre skulle jag skaffat en elhusbil om tio år. Med ett alltiallobatteri som ryms i två skokartonger och kostar 6000 kr.
Northvolts beräknar ju investera upp till 50 miljarder!!!! det är mycket pengar det
blir nog en hög % andel på priset och så kan vi ju inte konkurrera med
asiatisk löner, miljökostnader, materialkostnader etc. regeringen
flaggar för ökade räntekostnader....jag lutar mig åt att det
nog blir billigast att åka över till Norge och handla batterier![]()
Jag tror att du har en lite väl optimist syn på utveckling av batterierna, betänk att ska en bil komma ut på marknaden så tar det kanske 5-6 år ftpn start och då pratar vi känd teknik.
Dom flesta experter har aldrig jobbat...Jag kan inte mycket om framtida batterier, det är experternas prognos!