• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Leveranstider

Pellestrumpa

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
20356
Medlemskap
2022
Nån som har erfarenhet av långa leveranstider ? Beställde en ny Adria 670 SL i november 2015. Har nu löfte om att få den runt den 10 maj. Närmare 6 månaders leveranstid. Är det normalt ?

Sv: Leveranstider

Det är nog inget ovanligt. Jag beställde min Globecar Globescout 600L i september och fick den för två veckor sedan.

6-9 månader är normal leveranstid på dom flesta specialbyggda bilar. Tar ca 3-4 månader o få fram chassit o sen ska det byggas husbil dessutom. Senaste halvåret har det vart extra lång tid p.g.a EU6 motorer som håller på o fasas in på alla lätta lastbilar. Ford har t.e.x.inte byggt några framhjulsdrivna Transit på 4-5 månader men ska börja producera nu i maj igen. Även Fiat har haft problem med o få fram Eu6 men nu ska även dom va på gång. Även lätta lastbilar måste uppfylla kraven från 2017.

Vilken leveranstid ni skrev in i köpeavtalet är ju också av intresse.

Själv beställde jag min bil i oktober och fick då inskrivet leverans i början av maj. Fick i februari ett mail om två veckors försening och kunde hämta bilen 22 maj.

Det var snabbt, beställde själv en Rapido i mitten på september senaste budet på leverans är mitten av maj.:mad:

Beställde min Kabe 780 LGB i Oktober-2015. Den levereras förhoppningsvis i början av Juni -2016. Men bara kanske för något helt tillförlitligt svar får jag inte.

Tillbaka
Toppen