• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Level one

Christina & Åke

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2025
Hej och god fortsättning. Jag har en fråga angående att installera levelone på en mac.Går det eller är detta program bara för windows? Om det inte är så finns det något annat program för att installera en wifi antenn på mac?

Amstel

HBK Medlem
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2025
Sv: Level one

Hej, Åke!
Jag är inte hundra säker men tror att det är så här:
Antar att du har Level One, Wireless USB Adapter, WUA-0614 Version 1. Den fungerar enbart med Windows 2000, XP, Vista 32bit och Vista 64bit. ej MAC!
Version 2 av WUA-0614, som har fått tilläget Nano i namnet, fungerar endast med XP, Vista och Windows 7. ej MAC!
Det finns dock gott om Wireless USB-adaptrar som fungerar även med MAC. Leta på nätet efter Wireless USB Adapter MAC.
God fortsättning!
Julian

PS En hel del routrar har stöd för ovanstaende adaptrar, vet inte vilka, just nu! Då kan man gå förbi problemet med adapter i datorn.DS

Senast ändrad:

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029
Sv: Level one

Det finns inte så värst många chiptillverkare, en av de större är RealTek. Kolla vad det är för chip i adaptera/dongeln, och ladda ner Mac-drivrutinen för det chippet direkt från RealTeks hemsida. Brukar oftast funka bra.

Toppen