• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Leksaksdjur

Sv: Leksaksdjur

Vi har dem som minnen från några platser vi varit på, t ex Makke (Fatmomakke) - en älg, Puffe (Grebbestad) - en lunnefågel samt Sahlin (Sahlins struts) - en struts kyckling. Så finns också Sibbe (Siberian Husky) - bilens mascot.

INger

Vi har en uggla i framrutan, han heter Åke och köptes 2008 på Stenhusa naturbutik på Öland. Åke bor i husbilen och vakar över oss så inget ska hända ute på vägarna! Åke är en fjälluggla, vackert vit med svartgrå fläckar.
Sen bor även Kurt och Knut och Nisse i husbilen när vi är på resa. De är kusiner med Husbilskalle, ser likadana ut men har lite andra färger på kläderna. De bor dock inne i huset i barnens sängar när vi inte är ute med husbilen. Åke brukar också få komma in om det blir alltför kallt där ute på logen där husbilen står nu. :wink:

_DSC9676.jpg

Kurt, Knut och Nisse på kusinträff i Skåne, dock utan Kalle som som vanligt var på vift någonstans ute i världen. Nisse är längst till vänster, Kurt har röd tröja och Knut i blå tröja :)

20100210.002.jpg

Åke testar vinterväglaget och kamouflageförmågan :cool:

Jag tror,
Barn, barnbarn, barnbarnsbarn finns alltid omkring oss och de gillar djur från första stund då nallen eller motsvarande hängde med som någon trygghet i sängen. Detta har sedan aldrig gått ur oss kanske främst för att djuren symboliserar något oskyldigt, mjukt och snällt. Därför tror jag vi har mjuka leksaksdjur både här o där, även i husbilen.

Tillbaka
Toppen