• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Larmet har slutat fungera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

kullen

HBK Medlem
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
3656
Medlemskap
2026
Hjälp, mitt larm har sagt upp sej. Jag hittar ingen säkring som är trasig, men det kanske sitter någon säkring vid ”larmcentralen” som jag inte vet var den sitter. Jag har inte en susning om var jag ska leta ej heller hur den ser ut.
Larmet sitter i en Adria Coral som jag köpte för några månader sedan med larm. Larmet är trådbaserat och aktiverades när jag låste bilen med centrallåset.

Mer information krävs nog om du ska få hjälp, märke på larmet? Vad säger säljaren? Bruksanvisning.?

Jag har i nuläget inte så mycket mer info men jag vet att det finns några verkliga larmproffs därute så jag hoppas på att få veta var placeringen av larmcentralen oftast sker d å kanske det framgår vilket fabrikat det är, fabrikatet står intr på den lilla blå lampan som blinkade i fönstret, säljaren av en begagnad bil har inget ansvar för vissa extra monterade prylar typ tv, larm osv, bruksanvisning finns tyvärr inte, det hade det funnits om det varit en av de bilar med larm som jag sålt.

Skulle kunna var ett Defa larm, centralenheten sitter ofta på förarsidan bakom säkringspanel under ratten

Ifall det är ett larm från JR Larmcenter så torde även där centralenheten finnas under ratten. Men jag vet inte ifall deras larm är integrerat i centrallåsfunktion.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillbaka
Toppen