• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Larm vill ha hjälp är i Frankrike

Dennis & Kerstin

FD HBK Medlem
Inlägg
586
Kommun
Växjö
HBK-Nr
870
Medlemskap
2021
Hej
Vi är i Frankrike med våra vänner ifrån Örebro Dom har en Hymer 614 sl 2009
Köpt på Hymer i Örebro,Nu har dom fått fel på larmet det startar utan att man gör något går inte att stänga av,stoppar efter ett tag,sen går det bra ett tag tills han öppnar en dörr då sätter det igång igen.VAR sitter säkringen till larmet eller kan man koppla bort det på något sätt.?????????
Hjälp:(:(:(:(:(
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.854
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Larm vill ha hjälp är i Frankrike

Det verkar som om larmet inte återställs. Efter utlöst larm tystar jag mitt larm som vanligt genom att att trycka på "lås upp" knappen på fjärrkontrollen. Sedan måste jag se till att alla dörrar och luckor är stängda och därefter aktivera larmet igen, med låsknappen på fjärrkontrollen. Jag väntar minst 30 sek, ser att dioden går från fast sken till blink. Sedan stänger jag av det med fjärrkontrollen. Först då är det åteställt och återlarmar inte!

Lycka till
Krister N
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Larm vill ha hjälp är i Frankrike

På en del larm är det så att om man larmar bilen och bara larmar av så återaktiveras larmet Efter en stund bara för att man inte larmar av utav misstag , prova och bara slå på tändningen och stäng av tändningen .
 
Senast ändrad:
Toppen