• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

larm-strul

F

F.d. 52945

Guest
Hej!

För ett tag sedan så införskaffade jag ett nytt larm till min husbil, jag hade sedan bilen var ny ett Nexo-larm som var ok, men jag tyckte inte att det var tillräckligt så jag bestämmde mig för att "uppgradera" mig till ett Vikinglarm istället, det larmet var bra till för några veckor sedan då det av okända anledningar började "larma" på av sig själv???? Alltid på nätterna och omkring kl. 00.00.
Jag pratade med installatörerna och de kollade upp det men kunde inte hitta några fel...det skall sägas att det var även olika ställen (koder) som utlöste också, nåväl jag får ett nytt larm av installatörerna som har varit väldigt behjälpliga och justa, det blir ett annat märke denna gång, vilket får jag inte lov att säga p.g.a forumsreglerna, men jag återkommer om ett tag och talar om hur det gått!
Är det någon annan som har haft liknande problem??? jag valde detta larm efter jag läst här på forumet att det skulle vara ett bra larm!

Ha en bra dag!
Pilot
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: larm-strul

Mest 6 och 7, nu senast så löste nr 8 ut..gissa om grannarna är glada på mej!
Ingen värme har varit igång och det är alltid vid samma klockslag sånär som på 10 minuter när larmet löst ut!:mad:

Pilot
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: larm-strul

Pilot, med "Nexolarm" avser du väl antagligen ett "DEFA-larm" som Bürstner i Mantorp i varje fall, normalt monterar?

Fö tycker jag att det är viktigt att vi på dessa trådar "pratar klartext" om de faktiska problem som finns eller uppstår kring våra kära husbilar!
"Hymlande", godtyckligt troende/anseende och tyckande är mindre bra, leder sällan till något gott i slutänden.
 
Toppen