F
F.d. 24333
Guest
God morgon,
Skall snart montera in ett nytt CarGard T70 i vår bil. Överväger att dra strömförsörjningen från bodelsbatteriet istället för bilens batteri.
Utöver +12v skall det även kopplas in på respektive blinkers och dörrrbytare.
Fördelen med detta är dels att dessa batterier (2x88Ah) sitter mer skyddade under respektive förarstol och dels att installationen blir enklare/snyggare. Larmet kommer också att lösa ut om någon kopplar bort bilens batteri då +12v signalen från dörrbrytare sätts till 0.
Men vad kan det finnas för nackdelar?
Kan det rent av vara så att larmet inte gillar två strömkällor? Alltså matning från ett batteri och sedan +12v signaler från ett annat.
Tack på förhand
/Erik
Skall snart montera in ett nytt CarGard T70 i vår bil. Överväger att dra strömförsörjningen från bodelsbatteriet istället för bilens batteri.
Utöver +12v skall det även kopplas in på respektive blinkers och dörrrbytare.
Fördelen med detta är dels att dessa batterier (2x88Ah) sitter mer skyddade under respektive förarstol och dels att installationen blir enklare/snyggare. Larmet kommer också att lösa ut om någon kopplar bort bilens batteri då +12v signalen från dörrbrytare sätts till 0.
Men vad kan det finnas för nackdelar?
Kan det rent av vara så att larmet inte gillar två strömkällor? Alltså matning från ett batteri och sedan +12v signaler från ett annat.
Tack på förhand
/Erik