• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laptop

Stina/Rolle

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Sandviken
HBK-Nr
2165
Medlemskap
2024
Jag skall köpa en Laptop.Vilken skall jag välja:msn_dontknow:
Vill kunna använda den till internet,TV,minneskort och ev GPS.Jag har en Garmin 360T.
Max pris 6000 kr.
Någon som har bra erfarenhet av en lätthanterlig :msn_computer:.

Hälsningar Stina
:mh:
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Laptop

Hej

Det finns en uppsjö att välja emellan. Ett tips är att gå in på pricerunner. Där kan man filtrera ut det som man tycker är viktigt. tex minst 17 tums skärm eller minst 2048 mb internminne som jag sökte efter. Jag tycker HP har bra bärbara till ett hyfsat pris.

Lycka till!

Mvh / Per
 

Bodekull

HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
1660
Medlemskap
2024
Sv: Laptop

Hej Stina
Ta en tur till Media Markt i Västerås och titta på en uppsjö av bärbara datorer.
Välj en som inte har blank skärm. Det finns datorer i alla prislägen.
Media Markt ligger på Hallsta gårdsgata 17.
Lycka till
 
F

F.d. 28145

Guest
Sv: Laptop

Har just köpt en Acer med blank skärm och förundrar mej över att den funkar lika bra som min gamla med matt skärm. Alltså inget blänk.

Både den gamla och nya har en 12 tum stor skärm och många jag träffat under vinterns resa i Spanien och Portugal säger att de ångrar att de köpt en laptop med stor skärm.

Att den väger mycket mindre än de stora är absolut ingen nackdal då jag har problem med mina händer.
 
F

F.d. 24284

Guest
Sv: Laptop

Håller absolut med Pialinn. Det var ofta jag avundades hennes 12 tums dator. Själv har jag en 17 tums för jag tyckte det skulle passa att titta på film med mera, men ack vad otymplig och svårare att gömma i bilen. Dessutom skall man komma ihåg att en stor skärm drar mer ström och har därför kortare batteritid!
Grattis till nya datorn G.
 
F

F.d. 4754

Guest
Sv: Laptop

Hej.

Jag letade efter en lite mindre Laptop men hittade inget i din prisklass. Själv köpte jag en HP 15" som de "nedgraderade" till XP-professional. Jag fick Vista på 2 skivor så jag kan byta operativsystem och HP skickade mig XP-skivan helt gratis.

Jag är nöjd och sen får man väl se hur länge XP är gångbart... Jag är inte rädd för Vista men det viktiga för mig var att de program som jag skulle köra skulle funka i den bärbara utan strul. Nu får jag säkert Vista anhängare över mig och försäljarna säger att de problem som Vista har haft är borta och det ofta är användarfel. Förvisso, men vad hjälper det användaren när det strular...

Min HP blev tyvärr dyrare än 6000:- Jag hade också satt taket här när jag började leta. Extra ram-minne till 2 GB. Väska, 12 volt-laddare och trådlös mus kostade extra.

/Knausen
 
Toppen