• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laptop i husbilen vid resor i Sverige i sommar

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Hemma har vi en trådlös rauter kopplad till fiberkabel och har därmed perfekt internetanslutning. I sommar tänkte vi ta med den bärbara datorn i husbilen men en dator utan internetuppkoppling är ju värdelös.

Vilken utrustning skall jag skaffa för att kunna använda datorn i stort sett som hemma vid sommarens resor i Sverige? Vi har två mobiltelefoner med "pensionärsstuk". Vi är Teliakunder.

Tackar på förhand.

:mcride:

Sv: Laptop i husbilen vid resor i Sverige i sommar

router.jpg

Ovan trådlös router med batteridrift - laddas via ett USB-uttag - 10 användare.

Om man har Telia i mobilen ska man välja ett annat nät till routern. Vi har Telenor i mobilerna och TRE till routern. Varför det? Jo, mobilen kan också aggera router. D v s inte alla äggen i samma korg.

Internetdelning hotspot med biltelefonen fungerar utmärkt.

Men har också en Dovado ruter och en öppen dongel som jag stoppar SIM-kortet i. Använder den utanför Sverige.
Då är det bara att surfa med flera enheter.

Visa bilaga 96590

Ovan trådlös router med batteridrift - laddas via ett USB-uttag - 10 användare.

Om man har Telia i mobilen ska man välja ett annat nät till routern. Vi har Telenor i mobilerna och TRE till routern. Varför det? Jo, mobilen kan också aggera router. D v s inte alla äggen i samma korg.

Har också denna router, men med ett Hallon kontantkort utan bindningstid och faktura. 89:- mån för 5MB. Enkelt att ladda från platta och mobil. Har också ett Comviq simkort. Routern sköter "installationen själv" behöver ingen handpåläggning.

Har just "uppgraderat" mitt mobila bredband från Telia till 20 GB.
Samma pris 99:-
Rolf

Tillbaka
Toppen