• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laptop i husbilen vid resor i Sverige i sommar

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Hemma har vi en trådlös rauter kopplad till fiberkabel och har därmed perfekt internetanslutning. I sommar tänkte vi ta med den bärbara datorn i husbilen men en dator utan internetuppkoppling är ju värdelös.

Vilken utrustning skall jag skaffa för att kunna använda datorn i stort sett som hemma vid sommarens resor i Sverige? Vi har två mobiltelefoner med "pensionärsstuk". Vi är Teliakunder.

Tackar på förhand.

:mcride:

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Laptop i husbilen vid resor i Sverige i sommar

router.jpg

Ovan trådlös router med batteridrift - laddas via ett USB-uttag - 10 användare.

Om man har Telia i mobilen ska man välja ett annat nät till routern. Vi har Telenor i mobilerna och TRE till routern. Varför det? Jo, mobilen kan också aggera router. D v s inte alla äggen i samma korg.

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2025

Internetdelning hotspot med biltelefonen fungerar utmärkt.

Men har också en Dovado ruter och en öppen dongel som jag stoppar SIM-kortet i. Använder den utanför Sverige.
Då är det bara att surfa med flera enheter.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Visa bilaga 96590

Ovan trådlös router med batteridrift - laddas via ett USB-uttag - 10 användare.

Om man har Telia i mobilen ska man välja ett annat nät till routern. Vi har Telenor i mobilerna och TRE till routern. Varför det? Jo, mobilen kan också aggera router. D v s inte alla äggen i samma korg.

Har också denna router, men med ett Hallon kontantkort utan bindningstid och faktura. 89:- mån för 5MB. Enkelt att ladda från platta och mobil. Har också ett Comviq simkort. Routern sköter "installationen själv" behöver ingen handpåläggning.

R

Rolfevert

Guest

Har just "uppgraderat" mitt mobila bredband från Telia till 20 GB.
Samma pris 99:-
Rolf

Toppen