• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laptop för navigering med AutoRoute och POI

F

F.d. 55451

Guest
Efterfrågan hur man får AutoRoute med många ställplats POI och andra utvalda platser, därför denna tråd - utan inblandning från smartphone entusiaster - vänligen.
Till en början kommer jag ge tips för att hämta Ställplats POI etc.
Här är ett exempel på en installation skapat stegvis från AR copy till AR .

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -

http://www.husbilsklubben.se/forums/t46801/

Du kan ochså använda samma AR fron början men da kan du inte kombinera .axe med .axe fil.
Men du kan använda DATA - Import GPX mer och mer men POI icon är endast röd pushpin ( primär och t.ex. för warning :eek: - på vägen (avansert))

Du kan skapa flera AutoRoute samtidigt, minimera dem till ½ skärmen och kopiera POI grup från 1 till 2 och 2. till 1. eller 3. etc.

Då kan man bygga sin egen modell av POI som valts.

POI kan delas in i grupper med symbol och matchning.

Mit promobil per GPS den besten Wohnmobilstellplatz finden - PROMOBIL

Bordatlas

Wohnmobil-Stellplätze mit Geo-Koordinaten

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest
Det enkla sättet att skapa interna länkar till din hårddisk

Det enkla sättet att skapa interna länkar till din hårddisk - utan användning av Internet.

Du har, till exempel. valt dig information om Bremen i norra Tyskland och när du reser vill snabbt hitta den information från en POI. (Kartnål)

När du har lärt metoden är det lätt - jag har skapat många tusen på mina egna datorer.

Börja med att skapa en mapp i exemplet. Dokument - Path: C: \ Users \ xxxxx \ Documents \ Termin 2012 \ Bremen i Tyskland \ Bremen tyska skärmdumpar.

Är adressen utan mellanslag eller svåra tecken kan den kopieras direkt under rubriken sevärdheten.

Eller kopiera den interna adress * - gå till AutoRoute och sätta kartnålen i Bremen på sevärdheter.
och skriv ex. "Bremen sevärdheter" **.
Välj Data efter skapelsen - Data set properties - hyperlink - Have AutoRoute automatically create ...... klistra in adressen *.
Adressen överförs automatiskt till POI eller kopiera den nya skapade adressen och klistra in texten på den nya linjen under kartnålen informationen **.
(Adress kommer att bli blå: file:C:/Users/xxxxxxx/Documents/semester%202012/Bremen%20i%20Tyskland/Bremen%20tysk%20screendumps )

----------
Den nemme måde at lave interne links til harddisken - uden brug af internet.
Du har f.eks. udset dig oplysninger om Bremen i Nordtyskland og når du rejser vil gerne hurtigt finde oplysningerne ud fra et POI. (pushpin)
Når først du har lært metoden er den let - jeg har oprettet mange tusinde på mine egne PCér.
Start med at oprette en mappe i f.eks. Dokumenter - sti: C:\Users\xxxxxx\Documents\semester 2012\Bremen i Tyskland\Bremen tysk screendumps.
Er adressen uden ophold eller vanskelig tegn kan den kopieres direkte ind under overskriften i POI rubrikken.
Eller kopier den interne adresse* - gå til AutoRoute og anbring en pushpin i Bremen ved seværdighederne.
og skriv "Bremen seværdigheder"**.
Vælg Data efter oprettelsen - Data set properties - hyperlink - Have AutoRoute automatically create ......
indsæt den kopierede adresse*.
Adressen bliver automatisk overført til POI eller kopier den ny skabte adresse og indsæt den i teksten på ny linie under pushpin oplysninger**.
( adressen bliver blå: file:C:/Users/xxxxxxx/Documents/semester%202012/Bremen%20i%20Tyskland/Bremen%20tysk%20screendumps )

mappeoplysninger1.jpg<-Windows 7->linkBremen.jpg

Senast redigerad av en moderator:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2025
Sv: Laptop för navigering med AutoRoute och POI

Tack för denna hint. Kämpat med Bordatlas precis och lyckats få det till att fungera. Men när man startar programmet på nytt var allt borta. Tills jag hittade en väg att hitta det man importerat. När man öppnat programmet på nytt klicka på File uppe till vänster och sedan på Europe så var alla ställplatser tillbaka. Nu mer förberedd än någonsin, nu skall jag bara lära mig min läsplatta och ställplats appar till den. Men det skulle vi inte prata om i denna tråd.

Bilagor

• Husbilsdatorn.jpg
    Husbilsdatorn.jpg
    189,3 KB · Visningar: 9
  • Bordatlas.jpg
    Bordatlas.jpg
    527,9 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:
Toppen