• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Lampbyte

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Jag försöker byta glödlampa halvljuset funkar ej på vänster sida jag kan inte komma in med näven i hålet längst in i hörnet väldigt krångligt att byta en lampa skall det verkligen vara så här
 

HenkeAls

HBK Medlem
Inlägg
533
Kommun
Tranemo
HBK-Nr
35376
Medlemskap
2024
Men hur som helst onödigt komplicerat och svårt att utföra på en mörk väg.......Och efter några gånger är väl någon av de små plastflikarna som håller delen under lyktan sönder.......Men vad gör inte vissa för att få en snygg design! På de äldre modellerna är det betydligt enklare!
 

Sysk167

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
31099
Medlemskap
2024
Men hur som helst onödigt komplicerat och svårt att utföra på en mörk väg.......Och efter några gånger är väl någon av de små plastflikarna som håller delen under lyktan sönder.......Men vad gör inte vissa för att få en snygg design! På de äldre modellerna är det betydligt enklare!
Det var inte bättre förr. Det är bara sämre nu...
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Jag körde till en verkstad som bytte lampa men fan va dåligt att man måste uppsöka verkstad för att byta en lampa
Dåligt av vem ! ! Du har ju fått en beskrivning av en vänlig person , en PH 2 skruvmejsel + en 10:a hylsa med ett spärrskaft så tar nog inte denna operation 10 minuter ens , klarar du inte en sån enkel sak så be hustrun, är tämligen säker på att hon ordnar det :yes:
Med vänliga hälsningar och en glad påsk önskar Bengt.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Har Ducato 2012 och höger lykta lossas och tas ut framåt, inte särskilt märkvärdigt sedan man lärt sig. Den vänstra är lite besvärligare men hel/halvljuslampa går byta även med mina relativt stora nävar. Handlar om filing men jag misslyckades första gången - blev snett.
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
417
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Dåligt av vem ! ! Du har ju fått en beskrivning av en vänlig person , en PH 2 skruvmejsel + en 10:a hylsa med ett spärrskaft så tar nog inte denna operation 10 minuter ens , klarar du inte en sån enkel sak så be hustrun, är tämligen säker på att hon ordnar det :yes:
Med vänliga hälsningar och en glad påsk önskar Bengt.
Det var ett väldigt korkat svar jag hade precis haft bilen på verkstad för av kamremsbyte men det behöver inte du för det gör väl din fru dessutom har jag en ryggskada som gör att jag är lite handikappad är bara opererad i knä och rygg tot 21 ggr men vissa kan inte hålla igen måste berätta hur duktiga dom är
Mvh
Mats
 

Anki & Bengt

HBK Medlem
Inlägg
592
Kommun
Åmål
HBK-Nr
22819
Medlemskap
2024
Hej, jag har kamkedja i min motor, men jag byter på min Pb V70. Det jag ville säga är att en Hb har mycket som kan krångla allt från vatten gasol, värmare osv ( det kommer in frågor om bodelsproblem varje dag nästan ) klarar man inte av det mest enkla med hjälp av svar och videoklipp här på forumet så kommer det att bli en vääldigt dyr hobby om det behövs verkstadsbesök för varje litet fel.
Förresten varför frågade du om hjälp på forumet när du visste att varken du eller din hustru skulle klara av det enkla jobbet,
varför åkte du inte till en verkstad direkt ? Din sjukdomsbild är ju bara att beklaga men då kanske ni skulle valt en annan hobby för en sak kan jag garantera er förr eller senare kommer något att hända på era resor som kräver att ni kan skruva lite själva bara som ett litet tips.
Mvh Bengt
 
Toppen