• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lampan på sidan argos 747-2

F

F.d. 53396

Guest
Är det någon som vet hur man monterar ner utelampan på sidan av en argos 747-2 :confused:
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Lampan på sidan argos 747-2

Vet inte om det är samma på en Argos som på en Solano, i så fall så kommer man åt den innifrån i toa-skåpet men som sagt, det kan skilja mellan modellerna.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Lampan på sidan argos 747-2

Var det den vi kom til via bakveggen i garderoben? Var med på å bytte en lampa på en Argos 747-2 og vi måtte demontere deler av bakveggen i garderoben. Klar kandidat til å få en evigvarende led-lampa.

Jo Knut, du har helt rätt, det var den lampan!:rolleyes:

Man måste alltså skruva ner bakväggen inne i garderoben som Knut säger, även den delen upptill i garderoben. Efter lite meck får man loss den, sen är det som sagt smartast att byta till en LED-lampa.
En del Argosägare har istället fräst upp ett runt hål med en dosfräs precis mitt för lampan. Fördelen med det är att man ser om man glömt släcka lampan när man öppnar garderoben. Men man måste ju vara försiktig så man inte skadar armaturen när man borrar.
Så är det ju såklart lättare sedan att byta lampa i fortsättningen.

/Ludde
 
Toppen