• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lampan för toatömmning lyser!

M

Malten

Guest
Jag har ett problem med att lampan för att jag ska tömma kassetten lyser konstant. Den lyser även när jag tagit ut kassetten. Det verkar som flottören i kassetten fungerar. Jag drog ur säkringen som finns bakom tömningslckan och då slocknade lampan förstås men då fungerade inte spolningen. Inget större problem det är ju bara att titta ner så att det inte blir för fulllt men problemet är ju att lampan drar ström när den lyser hela tiden.
Det verkar som de är någon del i toaletten som är trasig. finns det reservdelar till dessa Jag tror den heter Thedford eller liknande.
Tacksam för svar!:confused:

Lösning
Sv: Lampan för toatömmning lyser!

Har samma felvisning, till och från. Det verkar som kretskortet med kännaren för magneten kan flytta sig ur läge när man skjuter in pottan..

Nu har jag slutat bekymra mig, det syns ändå tydligt när man öppnar luckan om det är dags att tömma. :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det sitter en liten reed-switch inne til høgre når du ser inn gjennom luken.
Denne kan ha hengt seg opp eller det er blitt en kortsluttning på kontaktene.
Finnes som reservedel til alle Thetford toa.

M

Malten

Guest

Tack för denna info Knut! Jag misstänkte också denna "pryl" men förstod inte magnet funktionen direkt. Jag beställer denna och kollar om det fungerar den kan väl inte vara så dyr.
//Malten

Vildanden

FD HBK Medlem
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
1545
Medlemskap
2024

Lampan för full toakasset blinkar rött trots att kasseten är tom. toan är C 200.

Tacksam för tips för åtgärd.

Ha en skön sommar.

Vildanden

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Har samma felvisning, till och från. Det verkar som kretskortet med kännaren för magneten kan flytta sig ur läge när man skjuter in pottan..

Nu har jag slutat bekymra mig, det syns ändå tydligt när man öppnar luckan om det är dags att tömma. :)

Lösning
F

F.d. 50069

Guest

Testa även att försiktigt ta bort det lilla kretskortet ! Vi hade lite oxid på kontaktstycket ( hmm, fuktig miljö), rengör dessa jäsikn försiktigt . Sen funkade våran toa skitfint.......

paffw

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1977
Medlemskap
2028

Hej detta fel hade jag också första gången var det kretskortet andra gången hade wc papper fastnad någonstans, då var det bara att skölja flera gånger ur behållarn. Då fick jag tillsägelse att jag skall använda ett speciell wc papper som finns att köpa hos husbilshandlarna som löses upp snabbare
Ha de Paffw

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det viktige når det gjelder toapapir er at det løser seg opp raskt, har funnet at endel av de myke 3-lags papirene er bedre enn det dyrere spesialpaperet. Edet og Lambi sine produkter fungerer meget bra. Når en vet retningen på flotøren med magneten så er det enkelt å skylle med rett rotasjn på vatnet.

Toppen