• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laddningslampan lyser

F

F.d. 52908

Guest
Hej. Startade min bil( fiat 2,3L 2009) efter vintervilan och efter ca 2 minuter tänds laddningslampan, stängde av motorn och startade igen, samma sak upprepades, laddningslampan tänds igen efter ca 2 minuter samtidigt som man hör ett knäppljud, från gissar ett relä. Motorn går annars fint.
Någon som har en id'e vad det kan va. Går det att köra tre mil till verkstad utan att få stopp pga urladdat batteri.
/sören

F

F.d. 29954

Guest
Sv: Laddningslampan lyser

Du klarar fint tre mil och även tillbaka utan laddning. Men gör så här. Ladda batteriet först helt fullt innan du kör iväg. Stäng av alla strömslukare. Använd endast parkeringsljuset, ingen fläkt...

F

F.d. 52908

Guest
Sv: Laddningslampan lyser

Hej. Någon kan ju undra hur det gick med den lysande laddningslampan. Besöket i verkstaden blev ett byta av generatorn( trasig efter 5500 mil kan man tycka är lite dåligt).
Fick välja mellan Fiat original 9000 kr eller Bosch utbyte 4000 kr. Det valet var ju enkelt. Märkte att tomgången ökade strax efter start vilket tyder på att generatorn inte laddar. Nu kör vi vidare!
/ sören

Toppen