• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddning!

F

F.d. 52924

Guest
Hej på er husbilsvänner!
Har campat i helgen,stod ansluten vid elstolpe som vanligt och det började lukta illa i bilen,det luktade avlopp.Lukten kom dock från bodelsbatteriet,som var väldigt varmt,jag drog ur sladden och då försvann lukten genast!
Är det nån som kan tipsa om vad som hänt,är det laddregulatorn som gått sönder,eller?
Bilen är en Hobby/ Fiat årsmod. -10
Tacksam för tips/guran:confused:
 
F

F.d. 55261

Guest
Sv: Laddning!

Hej. Har själv varit ute för samma sak. Det var ett GEL batteri som det blivit kortslutning i. Är ditt ett GEL så är det bara att byta. Hälsningar Janne
 
T

Teddi

Guest
Sv: Laddning!

ja kan klämma till med detta. batteriet kan koka sönder. har vart ute för detta. syra rann ut. förstörde de mesta. så när de luktar #skit# i bilen. känn på batterier. e dom så varma så stäng av laddaren o köp nytt batteri. någon eller några celler har lagt av. då får dom återstående ta emot för mycke ström. därav lukten av bränd katt..:)
 
F

F.d. 55221

Guest
Sv: Laddning!

Hej. Er der kun et batteri i bodelen? kan du skifte det. Er der to batterier skal du skifte mem megge to. Du kan måle på batteriet når det er koblet fra så er der nok kun 10,5v eller mindre

ERIK
 
Toppen