• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Laddare till laptopen

F

F.d. 20787

Guest
Skulle behöva ha en laddare till min laptop, från 12v till 220v. Gärna från cigguttaget, har ni något tips?

kjelis

HBK Medlem
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2025
Sv: Laddare till laptopen

Varför gå omväg via 220V?

Enklare att gå direkt till datorn från 12V med lämplig adapter.

Kan användas överallt där det finns 12V.

F

F.d. 839

Guest

Elgeco,

Är du säkert på att din laptop fungerar på 12 VDC, det flesta laptops vill ha mellan 17 - 19 VDC. Min laptop MÅSTE ha 19,2 VDC eller den vägrar att starta. Kolla för att vara säkert ... one never know :holly-1-icon:

Geje

HBK Medlem
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
1046
Medlemskap
2025

Ingen från 12 till 220 men jag köpte en Deltaco 12v DC SDR-70W datorladdare på (Jula Nr.924-234) för 189 kronor som har justerbar stabiliserad utspänning DC15/16/18/19/20V Max 3,5A DC22/24v, Max 2,9A.

Min laptop vill ha 19V max 3,42A så det fungerar utmärkt.

Har sett samma laddare för dubbla priset hos andra försäljare så om amperen räcker är den perfekt.

Clas Ohlson säljer densamma för 329 kronor.

Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest

Jag kör alltid våran laptop på invertern när vi inte har tillgång till 220.
Det ger ju större valfrihet om man har tillgång till en sådan så man kan ladda andra saker och dessutom köra vissa nätdrivna apparater såsom tv mm.
Dom senaste drar inte heller så mycket mer än några wattar i tomgångsström.

Toppen