• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

bjensen

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2024
Hej
Jag leder efter en Laptop Laddare från 12 v till 19,5 v till min ACER ASPIRE ONE 8,9 men hittar ingen var pluggen in i datorn stämmer, någon som vet

eller använder ni spänningsomvandlare i husbilen.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

hej, jag använder omvandlaren som finns på Kjell&CO, den ger precis det din Acer behöver (jag har själv Acer Aspire One och använder den flitigt i olkia fordon).
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Hej Roysen. Har köpt omvandlare på Kjell men där passade inte någon av adapterna. Provade på Elfa men trots ivrigt letande av personal fick jag ingen som passade både i omvandlare och laptop. Någon månad sedan jag var på Kjell (Nordstaden) kan dom kanske fått in?

Mvh Marita
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Finns även hos Clas Ohlson om det är lättare att hitta. Har en därifrån sedan nästan ett år, det funkar bra. Har en Acer Aspire 4315.
Leffe
 

bjensen

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2024
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Jag köpte en föra året på Kjell&Co VANSON SDR-120W men stiften stämmer inte
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Samma som Bjensen, vad har ni som fått passande adaptrar köpt?

Mvh Marita
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Jag har precis samma utrustning till min Acer Aspire One och har köpt den på Kjell & Co.
Det stift som jag använder skiljer sig en aning i själva öppningen i förhållande till den laddare som medföljer datorn. På listen, som är ett tillägg, finns det stift som passar, välj bara den med motsvarande tjocklek. Inga problem, funkar toppen. Glöm ej ställa om till 19V.
V-backen ;)
 
Senast ändrad:

bjensen

HBK Medlem
Inlägg
125
Kommun
Ale
HBK-Nr
387
Medlemskap
2024
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Jag har i dag köpte en laddare på Kjell&Company i Nordstan i Göteborg

Liten, smidig och passer perfekt Art nr:44429 249 kr
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Laddare till ACER ASPIRE ONE 8,9″

Var på Kjell i Örebro i fredags och försökte få en passande adapter till min Acer One. Genomtrevlig expedit som lade ner över en halvtimmas jobb med att leta. Dock finns ingen passande lös som passar i det kitet jag köpte. Däremot så har dom nu en som är speciellt framtagen till Acer One tror det var 150 modellen. Blir att kapa nätanslutna kontakten sätta snabbkoppling där och på sladden för cigg-uttaget. Sedan får vi helt enkelt skifta när vi behöver el eller batteri, det sker ju aldrig samtidigt iaf!
 
Toppen