• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda ner till min garmin hur?

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Halloj är det någon som vet hur jag går till väga när jag skall ladda ner och föra över till min Garmin 760 jag har bara det jag fick med när jag köpte navigatorn.
 

mediavia

FD HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
1872
Medlemskap
2021
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Hej
Vi har också köpt en ny Garmin 760 och förstod inte till en början hur vi skulle ladda ner t ex vanliga musikfiler. Var helt övertygade om att det var något fel på navigatorn....men i kväll lyckades vi en bit. Genom att omformatera filerna från en vanlig CD till MP3 filer funkade det. Använde programmet Windows Media Player och ändrade filformatet till MP3 under fliken "rippa". När vi då rippade över en vanlig CD till datorn blev filerna i MP3format vilket tydligen är nödvändigt för att ladda ner dom på navigatorn. Vi har däremot inte ännu kommit på hur man gör då man skall formatera om den musik som jag redan har liggande på datorn och som ju är i WMA-format. Finns det någon som kan? Detta är sannerligen inte lätt när man 40-talist.
Vet inte men hoppas det kan hjälpa dig.
 
F

F.d. 3

Guest
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Gomorgon!
Ladda hem ett program som heter Audiograbber (gratis). Där kan du ändra filformat på ett enkelt sätt ... lycka till!
//kaj
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

hej
nu har vi købt en Garmin 660
vi vil gerne lægge husbilklubbens stalpladsliste ind.
i vejledningen, som er til flere modeller ,står der at man skal sætte et SD kort ind Ekstraudstyr.
i Kenths forslag ovenfor på garmins hjemmeside står der intet om et kort
hvad er ret ?? og hvor stort kort må vi købe ?
hilsen Marianne
 
Senast ändrad:

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Ni behöver inget SD-kort till en Garmin 660 om ni inte har tänkt att ha massor av musik på den. Själv har jag ungefär 90 000 st pois och det är inga problem med utrymmet.

//Kicki
 

Bonzo

FD HBK Medlem
Inlägg
727
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Svar från en som efter hjälp av klubbkompisar numera kan ladda min Garmin, vilken upplevelse det var.

Använd länkarna som Anita & Kurth lagt in nedan.

Ladda hem POIloader.

Ladda ner det du vill föra över från HBK:s nerladdningssida. Det hamnar då på skrivbodet i datorn.

Koppla Garmin till datorn

Starta POIloader så sköter den resten. Det programmet för över alla POIfiler som slutar på .csv från skrivbordet. Det hamnar under knappen "Extra" i Garmin. Tryck på knappen så kommer du till "Egna intresseplatser", tryck på egna intresseplatser så får du upp alla grupper med POIs som du laddat in.
Sedan fungerar det som övrigt i Garmin.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det jag inte klarar av är att ändra filer till .csv. Kan jag få hjälp så jag lär mig det också?

Bästa :mh: hälsningar
Sven-Åke
 

Kicki & Kurre

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
811
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Hej!

För att kunna kovertera en poi-lista från t ex tomtom till csv behöver du ett program som heter PoiEdit. Det finns att ladda ner gratis på internet. Där kan du också lägga ihop olika filer om du skulle vilja det och även söka efter dubletter.

Praktiskt också att man kan använda google maps för att se en exakt position.

//Kicki
 

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Inlägg
1.916
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Hej Problemet är att när jag går in på Garmins sida med uppdateringar och klickar för uppdatering Poi loader och försöker ladda ner ja efter ca 2 min efter att nedtankningen är klar kommer det upp att det inte är vad det nu stod okey att ta emot
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Ladda ner till min garmin hur?

Tak for al hjælp:bock::bock::bock:
nu fungerer alt perfekt også hos os. stallplatslisten er ladet ned til vores Garmin
super fantastisk hjælpsom husbilsklub:yes:
herligt at kunne klare noget, uden at behøve at ringe efter sønnen
hilsen Marianne
 
Toppen