• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ladda ner ställplatser Europa

F

F.d. 59502

Guest
Vilket navigationsprogram är det du vill ladda ner platserna till?

F

F.d. 59502

Guest
Aha. Då är det GPX-filen du skall ladda ner. När jag har gjort det så har jag gått över via iTunes File Sharing.
Steg:
1. Ladda ner GPX-filen till den dator där du har iTunes
2. Koppla iPad till datorn och starta iTunes. Uppe i menyraden ser du ikonen för din iPad. Klicka på den
3. Klicka på "fildelning" i menyn till vänster (eller höger?)
4 Då visas ikonen för POIViewer i iTunes. Klicka på den så får du till höger upp en tom lista. Nertill på listan finns två knappar "Lägg till ..." och "Spara".
5 Klicka på "Lägg till ..." och leta reda på den nerladdade GPX-filen, markera och "Öppna". Nu får du in filen i fildelningslistan.
6. Gå in i POIViewer och klicka på "Import". Då skall du se GPX-filen som du har lagt till i listan. Markera den och importera den.
7 Nu skall husbilsplasterna synas som "röda nålar" i POIViewer.

Det skall också gå att göra motsvarande operation gen om att ladda upp GPX-filen i ett "molnlager" om du har något, för att senare importera den till POIViwer. Den vägen har jag aldrig använt så jag vet inte riktigt hur det fungerar.

MVH
Hans

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022
Aha. Då är det GPX-filen du skall ladda ner. När jag har gjort det så har jag gått över via iTunes File Sharing.
Steg:
1. Ladda ner GPX-filen till den dator där du har iTunes
2. Koppla iPad till datorn och starta iTunes. Uppe i menyraden ser du ikonen för din iPad. Klicka på den
3. Klicka på "fildelning" i menyn till vänster (eller höger?)
4 Då visas ikonen för POIViewer i iTunes. Klicka på den så får du till höger upp en tom lista. Nertill på listan finns två knappar "Lägg till ..." och "Spara".
5 Klicka på "Lägg till ..." och leta reda på den nerladdade GPX-filen, markera och "Öppna". Nu får du in filen i fildelningslistan.
6. Gå in i POIViewer och klicka på "Import". Då skall du se GPX-filen som du har lagt till i listan. Markera den och importera den.
7 Nu skall husbilsplasterna synas som "röda nålar" i POIViewer.

Det skall också gå att göra motsvarande operation gen om att ladda upp GPX-filen i ett "molnlager" om du har något, för att senare importera den till POIViwer. Den vägen har jag aldrig använt så jag vet inte riktigt hur det fungerar.

MVH
Hans
Tusen tack nu funkar det

F

F.d. 59502

Guest
I stället för GPX så kan man göra samma sak med KML, KMZ också.

MVH
Hans

Toppen