• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ladda Elcykelbatteri

Kenneth Långström

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
28733
Medlemskap
2024
Mitt mål är att kunna ladda batteri till elcykel (Crescent E-going 36V) utan tillgång till landström. är det någon som har ett förslag på lösning på problemet? Tips på en laddare som är 12V DC till 36V DC. Jag vill inte gå omvägen via 230 V AC.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.780
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Der findes firmaer som sælger 12V ladere til deres el-cykler, men om de passer til Crescent E-going 36V har jeg ingen anelsen om




Du kan eventuelt undersøge hvilke batterier disse 2 firmaer anvender til deres cykler, måske er det samme batterifabrikat på en Crescent?
 

ingbe

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26160
Medlemskap
2024
Mitt mål är att kunna ladda batteri till elcykel (Crescent E-going 36V) utan tillgång till landström. är det någon som har ett förslag på lösning på problemet? Tips på en laddare som är 12V DC till 36V DC. Jag vill inte gå omvägen via 230 V AC.
Vad står det på laddaren att dess utspänning är? Jag har en annan cykel, och på den laddaren står det 42V. Jag köpte den här:
DC-spänningsregulator step up boost-modulomvandlare strömförsörjning 3-35V till 5V-45V 5A med LED-skärm: Amazon.se: Industrial . Samma för laddning av laptop, men då inställt på 19V ut. Osså en i reserv så blev det fraktfritt, kostade bara 89:- då...
 
Toppen