• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lackproblem Rapido

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025
Sv: Lackproblem Rapido

Hej
I fredags hämtades Rapidon hos BIÖ som åtgärdat lackskadan runt kylskåpsventilationen. Man har förseglat och därefter använt en dekal som följer dekalerna i övrigt på bilen. När jag för snart ett år sedan skrev om händelsen här i tråden fick jag en del värdefulla tips och råd om hur jag kunde gå vidare. Jag erhöll profesionell hjälp på plats av en medlem som upptäckte lackskador på samtliga luckor och bodelsdörren. 5 luckor och en dörr har ersatts med nya utan någon som helst diskussion av Rapidos representant. Bytet av luckorna och förseglingen har utförts av BIÖ till full belåtenhet.

Bilagor

• DSC_0056.jpg ventilation.jpg
    DSC_0056.jpg ventilation.jpg
    443,7 KB · Visningar: 20

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

jag vill tacka ann-Sofi& Lennart för deras inlägg om lackproblem ,jag var hos PR. Husbilar, och fick hela dörren utbytt, på en2010,deras service är fantastik ,dom vet var en bra service betyder för sina kunder, dom kan jag varmt rekommendera, mvhHåkan
:):wink:

F

F.d. 52918

Guest

Hej
Hade du köpt bilen på PR Husbilar ??
Har en 7090+-09 o har små blåser på 3 av luckorna.
Tror ni att de kan byta dessa, går de på garantin ??

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2025

Hej
Rapidon inköptes av dåvarande Widlunds i Bjuv. Widlunds övertogs av Forsbergs och försäljningen av nya Rapido upphörde. Närmaste Rapidorepresentant för oss blev Bengt i Örkelljunga som hjälpte oss i kontakterna med Anthony Pfaff på Rapido i Frankrike. Allting åtgärdades som sagt utan kostnad för oss. Garantitiden hade gått ut.

Kom på att frågan troligtvis är ställd till Håkan. Ett tips utifrån vår erfarenhet är att referera till Anthony på Rapido, han är väl insatt i problemet

Hälsningar
Lennart

Senast ändrad:

Barbro och Markku

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
5141
Medlemskap
2027

Hej,

Vi har en 7065+ uttagen 2010. Alla luckor och bodelsdörren har fått bubblor. Det var inga problem att få de utbytta trotts att garantin hade gått ut. Hb,n är köpt hos Tumbo.

Toppen