• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lackförsegling??

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2025
Ska snart hämta vår nya Frankia! Äntligen! Nu dök det upp en fundering. Ska man kosta på bilen en lackförsegling? Det skyddar ju lite mot repor mm. Hur tycker ni man ska resonera? Har faktiskt inte hört om någon som har gjort det. Om jag hade köpt en ny bil,så hade jag nog gjort det.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Lackförsegling??

Vi rostskyddsbehandlade bilen med Dinitrol och lackskyddade med Diamondbrite när bilen var ny.
Efter 6 år av enkel tvätt med såpa så hjälper inte lackskyddet längre och eftersom det kostade 12000:- och jag numera är pensionär så blir det polering och vaxning framgent.
Rostskyddet är fortfarande intakt så det är väl investerade pengar.
Vi har integrerad bil så rostskyddet kostade bara 5000:-

P

Pumbaa

Guest

Rostskydda bilen istället. Det är väl investerade pengar!

F

F.d. 50916

Guest

Hej alla som kommer på att det är dags att lägga alla sedlar som blir ogiltiga den 1 juli, på något vettigt...:twitcy:

Lade på lackförsegling direkt då kärran var ny.
Så är det klart lättare att få bort insekterna från främre delen av husbilen :wink:
under sommaren...

Allés, för denna gång.

Time to :sleep:

Pooldigger

FD HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
17367
Medlemskap
2024

Lackförseglade vår bil Frankia 840 för 3 år sedan bilen är som ny
och är en fröjd att tvätta och hålla i ordning:yes:

S

Sören-6830

Guest

Kommer att lackförsegla bilen i augusti (Diamondbrite) hos Trelleborg Bilvård, 1000:-/m = 7 500:-.
Har gjort det på personbilen, den har nog aldrig varit så blank, få se hur länge det håller. Ska kollas en gång/år då ev defekter förbättras, godtrogen som man är litar man på att det kommer att fungera.

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2025

Rostskyddsbehandling trodde jag Frankia fixade! Bra tips. Har någon förslag på företag som lackförseglar och rostskyddar? Gärna runt typ Mälardalen.

Sanddammaren

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2025

Hej. Vi gjorde också en Diamondbrite behandling på Trelleborgs Bilvård för ca 2 år sedan och bilen är lika lätt tvättad idag.
Kan bara rekommendera.

Hälsningar Sanddammaren

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2025

Jag polerar och vaxar varje vår ,det blir lättare att tvätta bilen med bara vatten, skulle aldrig tvätta med såpa, det tar bort allt vax skydd, bilen blir bara matt i lacken, och skiten fasnar en nu bättre, som att använda insektsmedel, det är rena döden för lacken, , mvh håkan

Toppen