• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lösspringande hundar

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.664
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
I Portugal och Spanien så finns det många hundar som springer lösa. En del har halsband på sig och andra har det inte. I båda dessa länder får man se upp var man sätter fötterna för det finns hundskit lite överallt på trottoarerna.

Har läst det någonstans att det är lag på att ha sin hund kopplad i Spanien men den lagen är det nog inte många som vet om eller bryr sig om. Så kallade vildhundar finns det gott om men dom är sällan till problem. Dom försvinner när man viftar lite med handen. Värre är det med dom hundar som springer lösa med en ägare i närheten. Då är ofta ägaren från någon annat europeiskt land och bryr sig inte ett dugg om att deras hund/hundar stör andra. Och dom kan bli väldigt ilskna när du försöker mota bort deras hund, som inte lyder sin husse, från att hälsa på din hund. Jag bestämmer själv vilka hundar som min hund ska hälsa på.
Det är likadant i Portugal där vi är nu.
I stort sett varje dag så kommer det lösspringande hundar här i Peniche som vill hälsa på Zacko. Ibland så är det trevligt enligt Zacko men ibland är det bara jobbigt enligt matte.
 
Toppen