• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lösning av immiga framrutor

Curt & Anna-Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Myresjö
HBK-Nr
669
Medlemskap
2022
Sv: Lösning av immiga framrutor

OBS! När ni lägger ut info med dokument, lägg ut i gamla formatet doc, de som har äldre program kan inte läsa det du lagt ut. Välj spara som och välj ett doc-format och inte docx.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Det ser ju perfekt ut , jag funderade på något liknande lösning men jag har pannan längst bak och på passagerarsidan så är luften från utblåsen inte så varm som på förarsidan men men det är ju snart vår så man får se vad man kan greja med till nästa säsong .

brittan

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
3942
Medlemskap
2026

jag har provat att spara om det, hoppas du kam läsa det nu.

Bilagor

• Lösningen på problem med fukt i framrutan2.doc
    779 KB · Visningar: 385

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Takk for ideen, ser nå hvordan dette kan gjøres også på biler med Alde. En trenger da en litt mer fikling med en liten datorfläkt 12V en bryter og noe slang som kobles inn i defrosteren.
Luften kan en på mange biler ta fra inne i konsolen under fönsteret på passasjerplassen hvor det på de fleste bilene sitter en konvektor. Vel dette gjelder integrerte biler, helt andre problemer i alkover og halvintegrerte - der er det endast utvendig dekning som gjelder.

Bestliner

FD HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024

Hej
På min Sunliner sitter det radiatorer framme vid framrutan och det ger samma effekt som den rekomenderade lösningen. Det löser också problemet med kallras vid framrutan då isolerjalusin inte är uppe Det borde inte vara så svårt att fixa på bilar som inte har lösningen som standard. Några meter gummislang och konvektoret samt någon typ av galler är vad som behövs.

F

F.d. 50338

Guest

OBS! När ni lägger ut info med dokument, lägg ut i gamla formatet doc, de som har äldre program kan inte läsa det du lagt ut. Välj spara som och välj ett doc-format och inte docx.
En än bättre lösning är att skriva och spara filerna i gratisprogrammet open office writer..där går det dessutom att spara med filändelsen .doc om man nu vill det, gratis är gott!! :spinny:

Toppen