• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

lösenordsskydd

F

F.d. 58815

Guest
Hej
Med ålderns rätt börjar jag glömma alla (ja i alla fall några) lösenord och olika kontonummer m.m som kan vara bra att ha när man är ute och reser. Lösenordsskyddad app t.ex Jag vet att det finns en massa appar, men alla är ju på engelska :confused: Finns det nått på svenska?

Kjelle

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: lösenordsskydd

I min iPhone använder jag en app 1Password Pro, den är logiskt uppbyggd och du kan spara inloggningar, koder och noteringar alltsammans under en gemensam inloggning.

Finns även i en begränsad gratisapp.

//Tommy

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
F

F.d. 58815

Guest

Hej igen

Det lutar nog mot en 1Password Pro. När jag tragglat igenom den några tusen gånger kanske jag kommer ihåg nått, kan man hoppas i varje fall. :rolleyes:

Kjelle

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Fordelen med KeePass er at datafilen kan vedlikeholdes på PC og/eller telefon med samme sikkerhet. På iPhone er det MiniKeePass som er den frie utgaven, de andre har en liten prislapp - om denne utgaven kan bruke den svenske oversettelsen vet jeg ingen ting.

Smeden

HBK Medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2025

Jo Knut,

Jag har efter ett antal timmar (passeratbästföredatum:p:) lyckats laddade ner KeePass på datorn, ordnat svensk text samt hjälpfilen på svenska.

:music-icon:Gammal man gör så gott han kan, men kan datorn rätt illa:music-icon:

Det var kanske en dålig travestering.

Men det går som du förstår, nu ska man försöka peta in lite data åxå.

Ha en trevlig helg
Kåre

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Den store jobben er å finne alle de lösenord som en trenger å ta vare på :)

Det finnes noen importverktyg til KeePass som klarer forskjellige weblesere, ha benyttet en for firefox selv. Mine N mailkonti måtte jeg peta inn for hånd, godt at Thunderbird kunne vise meg hvilke jeg hadde benyttet de siste 10 år :) med siste aktive lösenord for hver konto. Nå gjenstår det bare å dokumenter alle PIN koder som er aktuelle - fy s.... icke kult.

Toppen