• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lösa korsord i iPad

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027
När jag är på resande fot och inte har någon printer i husbilen och vill lösa korsord.
Jag gillar att lösa korsord och när man läser tidningarna i iPaden så går det inte.
Har klurat ett tag och kommit på en lösning, finns kanske flera.

Man förstorar korsordet så mycket som möjligt och tar ett foto av det.

Jag har laddat ned gratisappen Adobe Ideas, den med en lampa i symbolen.

Starta appen, släck reklamen, tryck på bilden med ett litet plus längst ned.

Importera bilden/korsordet, ställ in skriften på blyertspennan. Sedan är bara att skriva med en pekpenna.

Inte helt perfekt, men det fungerar för mig

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Lösa korsord i iPad

Ett annat alternativ är en korsordsapp som visserligen kostar några kronor.

image.jpg

benndix

HBK Medlem
Kommun
Nacka
HBK-Nr
106
Medlemskap
2027

Kan man kopiera korsorden som finns i tidningarna på Ztory, de har jag inte lyckats printa ut hemma.

ThomasA

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2025

GP har denna funktion de dagar de inte kommer ut med tidnibgen i pappersformar. Jag har 'klagea" på detta ett antal gånger men ännu inte sett något resultat. Om du är prenumerant, bombardera GP med en begäran om att kosordsfunktioben ska fungera varje dag i eGP. Svd har denna funktion varje dag. Vi måste få GP att fixa detta.

JonasS

HBK Medlem
Kommun
Växjö
HBK-Nr
9235
Medlemskap
2025

Har Svenska Dagbladet digitalt och får då även deras korsord i en särskild app till Ipaden. Kanonbra, lätt att använda och man slipper penna och suddgummi. Kan även förstora upp så man slipper läsa fel.

Toppen