• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lösa armstöd

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2026
Jeg har problemer med at armlenene på de snurrbare stolene løsner. Når jeg klaget på det overfor min forhandler spurte han om jeg støttet meg på armlenene når jeg reiste meg opp fra stolen. Det mente han var årsaken til at de løsner. Jeg ble rimelig overrasket for jeg trodde at armlenene skulle tåle dette.

Er det andre som har erfaringer med at armlenene løsner?

Kan det stemme at jeg må "legge om stilen" når jeg reiser meg? :mad:

mvh Magne

OleBerg

FD HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
3177
Medlemskap
2022
Sv: Lösa armstöd

Har hatt løst armlene på min Rapido en gang. Mulig årsak at jeg ikke har lagt ned armlenet når jeg har tatt ned snkesnga. Men dette var enkelt å fikse. Under armlenet er det en zip-lås (glidelås). Åpne denne og bøy til side skumplasten over festet, så kan festeskruen strammes til. Hos meg er dette en umbrako-skrue + en låseskrue.:yes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Magne, Jeg husker ikke hvilket fabrikat forseter som er brukt i din bil. SKA stolene tåler en masse - ISRI har den løsningen som Ole Berg beskriver. Der kan en bli nødt til å ta løs armlenet - feste opphenget i rammen på ryggen igjen og sette sammen det hele. Opphenget for armlenet sitter her med en bolt til rammen, og er ofte montert med litt lite moment.

Knerten

HBK Medlem
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2026

Tror det er Aguti stoler.

Men problemet er for så vidt ikke hvordan de skal festes, men AT de løsner...

mvh Magne

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hvis innfestningen er av samme type som de jeg hadde på forrige bil så var det bare en bolt som festet armlene til seteryggen, denne løsnet på et av mine 4 armlener. Det var tydelig at det skulle mye kraft til når en festet akslingen for armlenet, burde vært et låsepunkt utover den ene for bolten.

Det er helt klart en konstruksjonsfeil når det er en rund bolt som fester en aksling for et armlene.

Toppen