F
F.d. 58602
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 2,3 JTD 130hk
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Aviano i 675 g
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Lås problem på Hartalsäkerhetsdörr Burstner Aviano 675 g.
Vårt problem plastkistan har spruckit nästan helt av och den enda dörren kan inte öppnas.
Kan någon hjälpa mej ,var kan jag få tag i reservdelar även en av aluminium
hävarmarna har gått sönder (spiralfraktur mycket konstigt). (problemet tror jag uppkom pga dörren utvidgat sig pga värme tapparna tar i karmen, handtaget utgör en stor hävarm och då är det lätt att att spräcka den tunna plasten.)
Vi har varit både in- och utlåsta. Inlåst,ålning medels hasning via köksfönstret, verktygen i garaget , nu en liten hylsnyckelsats i bilen. Utlåst, inbrytning, som tur var hade jag takluckan öppen lite grann, så som en lite tomte tog jag mej in mha en lastpall som lägligt låg en bit bort.
Har varit på Tagene husbilcenter ,inga reservdelar, hittar ej låset via datorn???
Snälla hjälp mej,(skall försöka löda spiralfrakturen i morgon laga låset provisoriskt) !
Tackar på förhand gör
"Resan är mål"
Jan-Erik
Chassiemodell: Ducato Maxi
Chassietyp: Flatgolv
Motortyp: 2,3 JTD 130hk
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Aviano i 675 g
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Lås problem på Hartalsäkerhetsdörr Burstner Aviano 675 g.
Vårt problem plastkistan har spruckit nästan helt av och den enda dörren kan inte öppnas.
Kan någon hjälpa mej ,var kan jag få tag i reservdelar även en av aluminium
hävarmarna har gått sönder (spiralfraktur mycket konstigt). (problemet tror jag uppkom pga dörren utvidgat sig pga värme tapparna tar i karmen, handtaget utgör en stor hävarm och då är det lätt att att spräcka den tunna plasten.)
Vi har varit både in- och utlåsta. Inlåst,ålning medels hasning via köksfönstret, verktygen i garaget , nu en liten hylsnyckelsats i bilen. Utlåst, inbrytning, som tur var hade jag takluckan öppen lite grann, så som en lite tomte tog jag mej in mha en lastpall som lägligt låg en bit bort.
Har varit på Tagene husbilcenter ,inga reservdelar, hittar ej låset via datorn???
Snälla hjälp mej,(skall försöka löda spiralfrakturen i morgon laga låset provisoriskt) !
Tackar på förhand gör
"Resan är mål"
Jan-Erik