• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Låsa stolen..

Husbilsharry

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
32984
Medlemskap
2026
Har tillverkat en låsbygel till förarstolen som gör att stolen inte går att snurra tillbaka i framåtläge. Kanon

Bilagor

• IMG_20220506_172224.jpg
    IMG_20220506_172224.jpg
    3,6 MB · Visningar: 243
  • IMG_20220506_172212.jpg
    IMG_20220506_172212.jpg
    3 MB · Visningar: 244
Senast redigerad av en moderator:
Gött och ingen som kan stjäla den heller ;)

Edit: Jag förstår verkligen inte, är det normala låset sönder? det ska ju normalt inte gå att rotera stolen då den är låst rakt fram.

Senast ändrad:
Eftersom inlägget ligger i forum Automation, Säkerhet o Larm kan man kanske tänka sig att låsningen är för att försvåra stöld av hela fordonet. Det blir ju ganska svårt att köra om man sitter bakåtriktad i förarstolen.

Det hela kan jämföras med avtagbar ratt som fanns förr. Jag antar att det inte är lika enkelt att göra i moderna bilar med alla knappar som sitter integrerade i rattekrarna.

//Michael, medlem

Aha, syftningsfel :) Jag läste det som att stolen inte går att snurra när den är i framåtläge, inte att den var låst i en annan position.

Min lösning på problemet.

Bilagor

• stöldskydd_bakomvänd_förarstol.jpg
    stöldskydd_bakomvänd_förarstol.jpg
    4,3 MB · Visningar: 88
  • stolbakvänd.jpg
    stolbakvänd.jpg
    3,6 MB · Visningar: 87
Tillbaka
Toppen