• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Långtidsverkan av Tcnano Gelcoatsealer?

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Har testat ett nytt ”lackskydd” som heter tcnano gelcoatsealer från seasea. Köpte en flaska på 500 ml och har behandlat allt utom taket. Flaskan räcker säkert till taket också, men spar den delen tills jag vet om det fungerar. Lacken ser väldigt blank och fin ut. Men nu till min undran. Är det någon som testat denna produkt och vet hur lacken ser ut efter 6-12 månader?

Bifogar bild på produkten

A8FB59A2-29A7-4C3B-A897-7DB1748D10F4.png
Kjell
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Har testat liknande från TCNano eller om det var exakt samma på både husbil och båt. Ganska lätt att få fin glans men jag upplevde inte att det var extremt långvarigt. Några 6 månader kan jag inte minnas att det glänste med sin närvaro.
Skulle absolut kunna dra på det igen men då främst för att det var smidigt att få glans.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.896
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Har testat liknande från TCNano eller om det var exakt samma på både husbil och båt. Ganska lätt att få fin glans men jag upplevde inte att det var extremt långvarigt. Några 6 månader kan jag inte minnas att det glänste med sin närvaro.
Skulle absolut kunna dra på det igen men då främst för att det var smidigt att få glans.
Fick tipset av en firma som lackskyddsbehandlar bilar. De tyckte det var ett bra medel för ”gör-det-självare”.
Normalt använder jag

FC49DB8C-1D13-4D43-AABE-3CDEB8A05EDF.png
som är ett riktigt bra medel. Fungerar även på röda bilar om man gör behandlingen 1 gång per år.
 

Anders.pe

HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
29622
Medlemskap
2024
angående ultra glozz och tc nano, jag har testat båda när jag hade båt dom räcker en säsong, tc nano blev lättare att lägga säsongerna efteråt, däremot var det svårare och framförallt jobbigare att lägga ultra glozzen.
 
Toppen