• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lådbeslag Hymer 2002

EssoJ

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
69
Medlemskap
2025
Skulle behöva lite hjälp med tips på hur man tar bort det beslag som håller en av kökslådorna. Med resp. utan lådinsats ser den ut så här.

IMG_4148.JPGIMG_4147.JPG
Mekaniken som sköter fasthållande i inskjutet tillstånd ser ut så här.

IMG_4139.JPG
Min fråga är: kan man frigöra ramen somm håller insatslådan och ta ut den utan att behöva skruva bort den från de delar som sitter i skåpsväggen? Finns det någon "spärrknapp" som jag inte lyckats hitta?
Behöver komma bättre åt för att kunna byta kökskranen.

Det kan du nog dessvärre inte, men du kan haka loss lådfronten och skjuta ihop beslagen. Har för mig att det är 2 skruvar sedan kan du försiktigt vicka loss fronten med dess beslag.

Hälsningar
Peter

Tack för snabbt svar. Hade en liten fundering på det också men vill gärna höra andra erfarna innan man gör något förhastat.

När jag kollade lite extra på kökslådan fann jag att lådförstycket enkelt kan ta bort med hjälp av att man drar den lilla flärpen, som syns vid skruven, bakåt. då lossnar den del av beslaget som håller lådförstycket på plats så att man kan lyfta det uppåt.
Kanske kan vara till hjälp för någon annan.

IMG_4152.JPG

Tillbaka
Toppen