• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lättmetallfälgar Fiat

F

F.d. 53349

Guest
Fåfängan har tagit överhand och jag är nu på jakt efter lättmetallfälgar (Fiat original) till vår plåtis - men får från handlare svaret att dessa inte går att beställa på eftermarknad?!

Låter osannolikt så jag tänkte höra om någon i forumet lyckats köpa originalfälgar via handlare?

/R

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025
Sv: Lättmetallfälgar Fiat

Har du light eller maxi chassie?
15" eller 16" ?

Enligt prislista 15" 3 500:- o 16" 4 300:- så lär nog bli billigare med eftermarknadsfälgar.
Men visst går det att beställa hem.

F

F.d. 53349

Guest

Light och minst 16". Det priset lät ju helt bisarrt, då blir det MAK eller nåt annat fabrikat och dem hittar jag ju på handlare.

Enligt Holmgrens bil i Karlskrona var det inte möjligt att beställa i efterhand - det lät mycket märkligt och bekräftas väl av ditt svar...:wideeyed:

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Självklart finns ju fälgar som reservdelar, med priser där efter.
Se till så att offset blir rätt, det ska vara ET68, men många prånglar ut fälgar med ET50 och då sticker de ut 18mm på var sida.

F

F.d. 53349

Guest

Det trodde jag också - Holmgrens bil som är Fiat-handlare i Staun kände dock inte till det. Han undersökte och återkom med ett nej. Nåväl, till de priser som angetts så är det ju 3:e part som gäller.

ET har jag koll på, men tack för tipset iaf..:D

klas Andersson

FD HBK Medlem
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
13911
Medlemskap
2024

Vi köpte fiat original fälgar från Finland så det går att få tag i men jag kommer inte ihåg vad firman heter men jag har för mig att dom kostade 1200 kr/st så man får leta på internet så kanske ni hittar fälgarna dom är svarta och polerad aluminium jag hittade firman och den heter Tyrelia.com men jag hittade inte den fälgen men man kan ringa dit och fråga /klas

Senast ändrad:
K

Keson

Guest

Hej
Tänk också på att du får rätt bulttcirkel

Ducato (litet chassi, 15-tums hjul) År 94-16
5/118 ET68 NAV71,1

Ducato MAXI (stort chassi, 16-tums hjul) År 94-16
5/130 ET68 NAV78,1

Så du kan inte bara köpa 16tum och tro att det passar...! :-(

Mvh Kenneth

F

F.d. 53349

Guest

*bump*

Bumpar tråden då det börjar bli aktuellt med vinterfälg. Har någon på forumet gett sig på 17" med Fiat Light chassi?

/R

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Hej
Tänk också på att du får rätt bulttcirkel

Ducato (litet chassi, 15-tums hjul) År 94-16
5/118 ET68 NAV71,1

Ducato MAXI (stort chassi, 16-tums hjul) År 94-16
5/130 ET68 NAV78,1

Så du kan inte bara köpa 16tum och tro att det passar...! :-(

Mvh Kenneth

Stämmer inte alltid, mät bultcirkeln... Hade tidigare en 2008 med maxichassie (4250 kg) men med bultcirkeln 118...

Toppen