F
F.d. 59702
Guest
1 000 % överlast är nytt rekord, när yrkestrafikgruppen hade kontroll utanför Sala.
1000 procents överlast
1000 procents överlast
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Enligt hörsägen av branschfolk så kommer Fiats nya husbil med den 9vxl automat lådan och 160hk ha en enorm lastvikt i 3,5t utförandet.. Hela 123kg..
Som sagt enbart hörsägen och har inte lyckats få detta bekräftat via Fiat.
skrivet 2012.Compared to conventional automatic transmissions, the New Fiat Ducato "Comfort-Matic" device offers lower weight (approximately 30% less),
I så fall gäller väl samma resonemang för husbilar?När det gäller husvagnar,dessa vikter är enbart tillför att dra husvagnen till säsongsplatsen.
Därför att husbil körs sällan till/från säsongsplatsen på vår och höst som många husvagnar gör, dessa kan ju dras tomma utan problem, inte många husbilar används på detta sätt.
Han har ju överlast på en tom husvagn! Då hjälper det inte med aldrig så mycket säsong, måste ändå flyttas vår och höst och då måste han ta maskintransport eller något liknande för vagnen får inte dras på väg.Som jag skrev tidigare, detta är till för säsongscamparna som drar vagnen två gånger om året, som så mycket annat det gäller att vara påläst.
Nja, kollade dessa bestämmelser för några år sedan (antar att det inte ändrats sedan dess) och det är snårigt.idag kan du inte dra ett tomt bilsläp bara för det har en totalvikt på tex.2500 kg men väger 500 kg tomt.