• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läs DN Allt om Motor - idag!

F

F.d. 15719

Guest
Oftast brukar jag lämna den här delen av blaskan till maken men idag fanns det något intressant; ett reportage från Elmia.

Det går att läsa detta antingen på www.dn.se eller från www.alltommotor.se

Fast min favvo i papperstidningen var självklart en turkos Amazon i en artikel om folkhemmets favoriter - 1968 var 7 % av svenska bilparken Volvo Amazon och 15 000 av dessa var just i denna kulören! Storsäljare det året var dock modell 144!!

Igår tittade vi på klassikern Bullit från just 1968 - inte en Volvo i sikte i den filmen! Idag är Agne i Nyköping för folkrace med Camaron - där brukar det finnas gedigna gamla trotjänare ur familjen Volvo, men kanske inte i V8 klassen precis! Finns det en B18 eller B20 klass?

/elisabeth :)

Sv: Läs DN Allt om Motor - idag!

Bullitt!!!!!!!!!!!!!!!!! :cool:
Nu måste jag bums till kulturhyllorna i vardagsrummet!!!!
Fick ett våldsamt sug efter RIKTIGT V8-ljud!!!!!!!!!!!
Jag blir så glad när jag ser/hör att jag inte är ensam om att njuta av dylika kulturskatter!!
I filmen finns inga Volvo men däremot en Volkswagen bubbla aom kommer igen flera gånger under biljakten i alla backarna! ;)

MOT VIDEON!

Go helg.
ps ska kolla in DN Motor som kommer i brevlådan ds

Tillbaka
Toppen