• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Länkar till andra sidor!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 3753

Guest
Utan ambition att lägga sten på webgängets börda undrar jag följande!
När någon har lagt in en länk i ett inlägg och man bara trycker på den länken så kommer den nya sidan upp i samma fönster som husbilsklubben hade.
Det är inte alltid man kommer ihåg att trycka höger musknapp på länken för att öppna i ett nytt fönster eller ny flik.
Kan man inte göra så att alla länkar som läggs in skall öppnas i ett nytt fönster?
Det är inte alla sidor som släpper tillbaka en så lätt så man kan backa därifrån för att komma tillbaka till husbilsklubbens sida igen.
Det kan vara irriterande när man håller på och läser en tråd och följer en länk och vill tillbaka där man var och inte kommer loss från länken utan att stänga ner Explorer och börja om från början, enklare då att bara stänga det fönstret.
Misstänker att det är en enkel sak att ändra (target).
:confused:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

När jag klickar på länkar öppnas de automatiskt i ett nytt fönster.
Det Kan vara så att jag sagt åt min web-läsare att jag vill ha det så! Vet i så fall inte på rak arm var man ställer in det, men en gisning är väl Verktyg-Alternativ-Avancerat, men det kan vara helt fel!
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Länkar till andra sidor!

Kenth & Ingela;

Det går säkert att ordna, men risken är stor att många andra då vill ha det på nuvarande sätt. Enklast är att trycka 'shift' för dem som vill ha länken öppnad i nytt fönster.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.261
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Länkar till andra sidor!

Detta verkar vara dator- eller operativsystemberoende. När jag klickar på en länk öppnas det automatiskt i ett nytt fönster. Jag har Windows XP Home med SP2.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

ASAWI
Det funkar inte alltid i Firefox.
Nya Explorer 7 funkar inte överhuvudtaget på hbk-sidan eftersom man inte kan svara eller göra inlägg, jo ibland går det men struligt.

Jag har ställt in så att alla länkar jag trycker på skall öppnas i en ny flik men tex denna länk som låg här på forumet funkade inte det.
Går man in och kollar på sin bil här kan det vara svårt att backa till hbk-sidan.
Prislista

Tack för tipset Gunnar, det funkade i Firefox i alla fall.
 

Bigge

HBK in Memoriam
Inlägg
816
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4
Sv: Länkar till andra sidor!

Jag har Firefox 2 och under Verktyg --> Inställningar --> Flikar bestämmer du hur en ny sida ska öppnas.

Bigge
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

Ok, Bigge!
Jag har samma, 2.0.0.9

När jag trycker på den länken så hamnar den i samma fönster som hbk-sidan.
Kan det vara något märkligt med länken?
Funkar det hos dej att den öppnas i en ny flik?
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

Ok, den enda skillnade då kanske är att jag har Adblock installerat om nu det kan påverka. :confused:
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

IE 7 här. Inga problem med HBK-sidan alls. Länkar (inräknat prislistan ovan) öppnas i nytt fönster. (När jag postade förra gången var jag på jobbet med lite annat upplägg.)
Ska kolla hur det blir i mitt FF. Update: Öppnar perfekt i ny flik.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

Kör Mac och Firefox som browser, har ställt in att den ska öppna i ny flik, och så blir det.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

OK om IE7!
Det kanske är åtgärdat nu och jag har inte testat på länge.
Jag installerade det när det kom och då var det en del som inte funkade här på sidan när man skulle svara och göra inlägg, knappar som saknades mm.
Jag fick då besked av web-avdelningen att detta var känt och att jag skulle byta browser vilket jag gjorde, till FF. Använder IE7 till alla andra sidor men får väl testa igen och se.

Gick in med IE7 nu för att redigera och då daknades knapparna igen, men dom kom när jag uppdaterade sidan. Vet inte om texten man skrivit stannar kvar i fönstret när man uppdaterar men det gör den nog inte.
Det går inte heller att "kopiera" i fönstret med högerklick däremot gick det att klistra in.
Måste använda "Redigera" där uppe för att kopiera.
Får nog fortsätta med FF.
 
Senast redigerad av en moderator:

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.823
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Länkar till andra sidor!

Har du Norton Internet Security 2005 eller tidigare??

I så fall är dina problem kända och felet finns i Norton i kombination med IE7.

Uppgradera till 2006 eller senare.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.677
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Länkar till andra sidor!

Jag har senaste Explorer och det funkar alldeles utmärkt för mig på alla sidor som jag vill besöka. Aldrig haft några problem. Länkar kommer upp på en ny flik som bara är att trycka bort när man läst klart.
Eva
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

Några knappar har inte varit borta för mig, vad jag kan minnas.
För att kopiera om inte högerklick funkar kan du markera och använda Ctrl+C. Gäller i de flesta program. Kanonbra! för att klistra in kan man använda Ctrl+V. (De här tangentkommandona står bedvid om man kolla i Redigera-menyn om man behöver påminna sig då och då.)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Länkar till andra sidor!

Bra Håkan!
Där har vi nog anledningen.
När du säger det så vill jag minnas att det kan ha varit så förra gången jag hade det uppe men det var så länge sedan att jag glömt bort det.
Jo jag har Norton Internet Security 2005!
Snart dags ändå att uppdatera, den går ut 2008.
Då var det nog bara det som spökade.
Tack alla för eran hjälp!

Då kan vi stänga tråden
:twitcy: !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen