• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lämplig TV-antenn?

B-A.C

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2025
Sv: Lämplig TV-antenn?

Jag har bara mätt så det finns 12 V till matningsburken. Borde väl gå mäta på kabeln upp till antennen ?

F

F.d. 58601

Guest

Skall lysa en röd led under antennen när den har ström.

Leif

B-A.C

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
18685
Medlemskap
2025

Dioden lyser så kabeln måste vara OK.
Bytte utgång från förstärkaren med samma dåliga resultat.
Förstärkaren kass?
Testade TV:n på husets antenn, allt OK.

Conny & Ingmari

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
11119
Medlemskap
2025

Om du har en 4G Mast i närheten så kan den relativt starka förstärkaren i antennen bli överstyrd eller tvn:s mottagare, har flera ggr mätt 4G signaler som varit 20-30 dB starkare än digital-tv signalerna. 4G filter fungerar inte alltid heller då förstärkaren sitter i antennen. Kolla hur mycket ström antennen drar, lysdioden talar bara om att spänningen finns fram till strömboxen. Gissar på c:a 85-100mA i strömförbrukning om allt ok. Riktiga f-kontakter och dubbelskärmad koax är viktigt. PM:a mig så kan jag hjälpa lite mera...
-GMD Conny

Toppen