• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Lämplig tätning

F

F.d. 58882

Guest
Jag skall byta takluckor & täta om duschutrymmet & undrar vilket lim/tätmedel som är lämpligt? Det skulle vara behändigt att ha samma till både luckor & dusch. Kravet är att det skall vara vitt. Går det att använda Skaflex eller Tec7?

Bennie

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Lämplig tätning

Ja med ett unntak, om luken er en magic vent eller fantatic vent så anbefales en spesiell kvalitet silikon til disse to. Alle andre takluker er sikaflex, tec7 eller tilsvarende beste valg. Smøremembran for våtrum er en litt mer tynnflytende variant av samme stoff.

F

F.d. 58882

Guest

Takluckorna är THULE Omnivent, transparant, 40x40 cm så det får bli Sikaflex eller Tec7.

Tack för hjälpen.

Bennie

A.Borg

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2025

Annars har du Casco superfix som är en vit MS polymer.,håller både inne och ute och gillar dessutom vatten.
Anders

Toppen