• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läckande vattenkran

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
275
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Skall ut på min första tur med nya husbilen, efter uppfyllning av vatten så läcker vattenkranen i diskon, droppar och går ej att stänga. Vattenpumpen startar då trycket sjunker. Så några snabba tips eller måste jag åka 20 mil till Tumbo, Antar att det är någon tätning som inte funkar. Kranen ser homogen ut och ser inte hur den skruvas isär.
Vet inte om tätningen är utbytbar?
Tack på förhand, bilen är en Rapido V62
 

Zäta

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Tierp
HBK-Nr
20579
Medlemskap
2024
Vanligt är att längst ut på kranen där vattnet kommer, finns en tapp som är några centimeter och som är lätt att skruva loss. I trappen hittar du ett filter och en packning. Kan vara så att filtret inte är rengjort eller att packningen hamnat i kläm.
Hoppas det ordnar sig för dig. Zäta
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
275
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Blev förbaskad att en ny husbil inte funkar, Hittade en insexskruv, öppnade kranen och hittade ett ventilpaket där en liten O-ring låg fel .
Pillade tillbaka och nu är det tätt. Skall beställa en ny insats i alla fall.
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Nästan alla bilar jag haft har jag köpt när de är 6 månader ungefär kan lova att det tar 1 år till efter det att få den färdig med felen men jag har bara ägt burstnerbilar.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
275
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Har haft 3 st nya husbilar, alla med problem. En vart det återköp på efter ett år pga blåsor i lacken och 3 omlackeringar.
Min första husbil köptes begagnad, inte ett fel på 3 år
Så det tar nog sin tid att få till allt. Otroligt att se husbilar så dåligt ihopskruvade de är.
Lev VÄL
 
Toppen