• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckande växellåda

Göran A

HBK Medlem
Kommun
Lerum
HBK-Nr
152
Medlemskap
2025
Någon som har använt ' wynns automatik transmission treatment' mot läckande växellåda i veteranbil

claes/mia

HBK Medlem
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Läckande växellåda

Hej

Läckande växellådor är vanligt på veteran bilar då gummit i packboxarna torkar ut jag fick tippset att slå i treatment för några år sen vid besiktning av en Buick 1960 och det hjälpte.Nu slår jag i lite på mina bilar varje säsong och har inga problem med det längre finns även treatment till motorn som jag provade förra året på en Bel air 1956 som läckte lite och det verkar ha hjälp.
Har man en bra fungerande motor och låda så är det ett billigt alternativ till att riva ner och byta packboxar.

/ Claes

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Och Red Line's variant.

Seal-Saver-163x300.jpg

Seal Saver kan tillsättas alla typer av oljor (mineral, del-, hel- och fullsyntet).
Red Line Seal Saver
  • Mjukar upp torra och hårda gummitätningar.
  • Förbättrar gummits tätningsförmåga.
  • Motverkar uppkomsten av nya läckage.
Dosering
Tillsätt 1% av oljevolymen var 12:e månad i förebyggande syfte eller 3% av oljevolymen vid läckage. Använd produkten till Manuella- & Automatiska växellådor, Slutväxlar, Motorer, Styrväxlar, Hydraulik, Industri o s v.

Lycka till. JANKRO.

F

F.d. 3487

Guest

Jag kan verkligen rekommendera Omega 917 som jag har använt till läckande styrväxel och motorer mm, många taxiåkare använder det när man får problem med växellådor som inte växlar ordentligt pga inre läckage.

Deras övriga produkter är väldigt bra också, lite dyra men bra och då kan det ju ändå vara prisvärt då man löser ett problem.

Finns på Mekonomen.

Ett riktigt mirakelmedel!!!

Omega917.jpg

F

F.d. 29925

Guest

Misstänker starkt att Omega 917 och Redlines Seal saver är exakt samma produkt.
Det som verka skilja är färgen på burken och etiketten, då får priset avgöra.:D

F

F.d. 29359

Guest

Hey, låter bra men kan man hälla i servo behållaren också?:wideeyed:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan, det har kommit medel som är anpassat till just läckande och bråkande styrservon. Om det sedan är olika eller lika det som finns i andra burkar vet väl bara tillverkarna (kanske). Kolla i biltillbehörsbutikerna så finns det flera olika fabrikat.
Här har du en variant.

SERVOOLJA-TATNING-64505.jpg

M.v.h. JANKRO.

PeterK

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2025

Jag har också goda erfarenheter av omegas produkter,
Gamla droppande bilar blir täta :)

F

F.d. 29359

Guest

Fick du svar på om "leak seal" och 917är k att hälla i servobehållaren?:wideeyed:

Toppen