• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Läckande kran

Roddarpelle

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
33992
Medlemskap
2024
Hej är det någon som vet om man kan reparera en kökskran engreppsblandare sitter i husbil roller team 2017.,kranen heter ARGO.
 

Roddarpelle

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
33992
Medlemskap
2024
Läker det i anslutningen
Nej det läcker ut ur pipen, bör vara en tätning, normalt på engreppsblandare i hus så byter man innandömmet som en kolv det ha jag gjort i mitt hus några gånger. Egentligen är mi n fråga om någon vet om det finns reservdelar till denna kran som heter ARGO sitter i en roller team20017,enligt verkstad byter dom endast hela kranen å kostanden ca.1800kr+bytes kostnad. Eller har någon något annat tips.
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.466
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Nej det läcker ut ur pipen, bör vara en tätning, normalt på engreppsblandare i hus så byter man innandömmet som en kolv det ha jag gjort i mitt hus några gånger. Egentligen är mi n fråga om någon vet om det finns reservdelar till denna kran som heter ARGO sitter i en roller team20017,enligt verkstad byter dom endast hela kranen å kostanden ca.1800kr+bytes kostnad. Eller har någon något annat tips.
Googla ARGO vattenkran så kommer det upp en del. Bauhaus har, jag köpte en på Forsbergs för runt 600 kr och bytte själv.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sitter det någon mikrobrytare i armaturen? Om inte så är det enkelt att byta hela armaturen till en köksblandare, som används i vanliga bostäder, av valfritt fabrikat och utseende. Möjligen behövs det några övergångsnipplar från ny kran till befintliga slangar/rör eller befintliga anslutningar på dessa.
 
Toppen