F
F.d. 1742
Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: McLouis
Husbilsmodell: Steel
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Har problem med att framrutan läcker, det droppar ner på ett stag som sitter vid bromsservon, detta har rostat helt och all färgen är borta. Vid en service på bilen sade deras representant som enl. egen utsago arbetat på Fiat i många år att detta är ett känt Fiat problem. Hans rekommendation var att täta detta med att limma fast gummilisten, något som glasmästaren jag kontaktade inte ville göra för att om det skulle behövas byta ruta i framtiden så måste också listen bytas (listen är bara en dekoration eftersom rutan är limmad i chassit).
Eftersom det regnade idag såg man att det droppade under rutan på flera ställen i motorrummet. Vid telefonkontakt med servicemannen igen om problemet var hans kommentar "det var en dålig glasmästare som inte ville limma listen", frågan är om man skall lösa ett fabriksproblem på ett sådant sätt?
Är det någon annan som har råkat ut för detta problem?
Om så är fallet vad har ni gjort?

Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: McLouis
Husbilsmodell: Steel
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Har problem med att framrutan läcker, det droppar ner på ett stag som sitter vid bromsservon, detta har rostat helt och all färgen är borta. Vid en service på bilen sade deras representant som enl. egen utsago arbetat på Fiat i många år att detta är ett känt Fiat problem. Hans rekommendation var att täta detta med att limma fast gummilisten, något som glasmästaren jag kontaktade inte ville göra för att om det skulle behövas byta ruta i framtiden så måste också listen bytas (listen är bara en dekoration eftersom rutan är limmad i chassit).
Eftersom det regnade idag såg man att det droppade under rutan på flera ställen i motorrummet. Vid telefonkontakt med servicemannen igen om problemet var hans kommentar "det var en dålig glasmästare som inte ville limma listen", frågan är om man skall lösa ett fabriksproblem på ett sådant sätt?
Är det någon annan som har råkat ut för detta problem?
Om så är fallet vad har ni gjort?