• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckande framruta på Fiat

F

F.d. 1742

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato
Chassietyp: Ospecificerat
Motortyp: 2,3
Årsmodell Chassie: 2009
Husbilsfabrikat: McLouis
Husbilsmodell: Steel
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Har problem med att framrutan läcker, det droppar ner på ett stag som sitter vid bromsservon, detta har rostat helt och all färgen är borta. Vid en service på bilen sade deras representant som enl. egen utsago arbetat på Fiat i många år att detta är ett känt Fiat problem. Hans rekommendation var att täta detta med att limma fast gummilisten, något som glasmästaren jag kontaktade inte ville göra för att om det skulle behövas byta ruta i framtiden så måste också listen bytas (listen är bara en dekoration eftersom rutan är limmad i chassit).
Eftersom det regnade idag såg man att det droppade under rutan på flera ställen i motorrummet. Vid telefonkontakt med servicemannen igen om problemet var hans kommentar "det var en dålig glasmästare som inte ville limma listen", frågan är om man skall lösa ett fabriksproblem på ett sådant sätt?
Är det någon annan som har råkat ut för detta problem?
Om så är fallet vad har ni gjort?
:confused:

Helena o Tom

HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2025
Hej,prata med glasmästaren och be att han använder tätningsmasssa som man tidigare använde för bilglas med gummilist eller köp en tub tex Bostik Autoseal 930 på Mekonomen eller Biltema och gör det själv,är en åtgärd på ca 30 min.
Tätningmassan går att tvätta bort vid ett eventuellt byte av ruta.
Det är en enkel o liten åtgärd som gör att man slipper en hel del bekymmer .
Mvh Tom

F

F.d. 5333

Guest
HoT vad är problemet? är Fiat medvetna om att problemet finns så Ska de åtgärda det på Goodwill garanti, måste vara en baggis för en Auk. Fiat verkstad att åtgärda detta.

F

F.d. 5333

Guest
HoT vad är problemet? är Fiat medvetna om att problemet finns så Ska de åtgärda det på Goodwill garanti, måste vara en baggis för en Auk. Fiat verkstad att åtgärda detta.
Du har 3 års Reklamationsrätt på bilen enligt Konsumentköplagen, hänvisa till detta om det blir problem. 2009- 2012 = 3 år, kolla när den är uttagen! datumet då Du anmäler reklamationen måste vara inom 3 års gränsen.

F

F.d. 50168

Guest
Åkte till glasgubben han kittade mellan listen o rutan de blev tätt.Eventuella problem som kan uppstå i framtiden,får man väl ta då.Känner många som gjort samma sak. Bilen en 07 och senare

Toppen