• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckande duschblandare

F

F.d. 24865

Guest
Jag har ett läckage från duschblandaren i min Hobby siesta 650 09. Någon som vet hur jag skall komma åt baksidan av blandaren som verkar sitta under bänkskivan på toaletten.Kan man lossa på skivan och hur gör man i så fall?
Mycket tacksam om någon kan ge mig ett svar.

F

F.d. 24865

Guest
Sv: Läckande duschblandare

Konstaterar att en frågeställning till husbilsklubben är lika med noll när det gäller att få svar på en frågeställning gällande en praktisk fråga av relativt enkel karaktär vilket gör mig övertygad om att ett medlemskap i ett så oengagerat sällskap inte är av något större intresse för min del. Det stora problemet när man år ute och åker handlar mestadels om var man skall tömma sin gråvattentank.
Ja ja det måste ju vara ett riktigt stort problem hoppas att dessa arma människor som inte har det klart för sig kommer till insikt om detta enorma problem som uppenbarligen är en stor och viktig del under rubriken vatten och avlopp. Personligen upplever jag att jag inte har fått ett enda svar på min frågeställning avseende läckage duschblandare vilket har gjort mig fast övertygad om att husbilsklubben definitivt inte är en anslutning som skulle ge mig något större utbyte i en förlängning.

lassewalle

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025

Konstaterar att en frågeställning till husbilsklubben är lika med noll när det gäller att få svar på en frågeställning gällande en praktisk fråga av relativt enkel karaktär vilket gör mig övertygad om att ett medlemskap i ett så oengagerat sällskap inte är av något större intresse för min del. Det stora problemet när man år ute och åker handlar mestadels om var man skall tömma sin gråvattentank.
Ja ja det måste ju vara ett riktigt stort problem hoppas att dessa arma människor som inte har det klart för sig kommer till insikt om detta enorma problem som uppenbarligen är en stor och viktig del under rubriken vatten och avlopp. Personligen upplever jag att jag inte har fått ett enda svar på min frågeställning avseende läckage duschblandare vilket har gjort mig fast övertygad om att husbilsklubben definitivt inte är en anslutning som skulle ge mig något större utbyte i en förlängning.

?????

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan, tror nog ej att det beror oengagerade medlemmar, mera troligt är nog att det finns begränsat antal medlemmar med samma bilmodell som du, och det är nog även möjligt att ingen av dem har slaktat bänkskivan på toaletten.
Om du, som tidigare sagts, hade tagit med några bilder på ditt problem så kanske flera än ägarna av just din modell känt igen bänk, blandare m.m. i sin egen bil av annan modell, och kunnat svara på din fråga.

Men eftersom du är så besviken redan efter en fråga som troligen ingen kunde svara på, och heller ingen ville gissa fram ett luddigt svar på, så kanske du inte ens läser det här rådet.

M.v.h. JANKRO. (Som brukar hjälpa till om det går, och sällan har gråvattenproblem :).)

Senast ändrad:
F

F.d. 58825

Guest

Tycker det är ett väldigt bra forum och jag har fått många bra råd och tips i från bla dig JANKRO, tycker man får svar på det mesta här:spinny:. Tror nog att folket här mer än gärna vill hjälpa till om man bara kan. Ett uteblivet svar är ju inte det samma som oengagerade medlemmar...

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med just detta christerlidb för jag vet inte vad det är för typ av blandare du har.

/Rickard

F

F.d. 29841

Guest

hej
har du kollat infästningen på kopplingen,slangklämman kan har lossnat.?
Det är nästan omöjligt att veta.bör nog se hur det ser ut.
/Vidhem

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Bruk kamera med blits og ta bilder der du tror saker befinner seg i vanskelig tilgjengelig områder. Som regel finner en frem til en løsning, evt. etter å ha lagt ut bilder med frågor. Vet bare om ett tilfelle hvor en ikke kunne komme til baksiden av en gjennomføring, fabrikken hadde montert hele innredningen før de satte på veggene :rolleyes:. Enkelt ved montering, håpløst ved reperasjoner - måtte sage en åpning inn i et blindrom for å komme til just en blandare for en dusch. Tror ikke den bilen som var i innlegg 1 har dette problemet ;)

Men skal en få svar må en og stille frågan så den fenger hos våre nerder - meg innbefattet. Nå er også juli en vanskelig måned hvor mange er på reise og ikke følger med på forumet hele tiden. Gamle tråder med endast 1 innlegg blir lett med i dragsuget når en skummer seg ajour.

Toppen