• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten Läckande blandare i köket

Mohlssonnnn

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Umeå
Har en Hymer 2004 som helt plötsligt börjat läka under blandaren i köket.

Någon som vet om det finns en bra lösning eller ifall det är ett byte av blandare som behövs?

Läker i skarven på inkommande varmvatten verkar det som :

9-CB6-A2-A2-EE1-F-48-EB-89-DD-83871-DF076-E2.jpg
 

Mohlssonnnn

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Umeå
Tack för snabbt svar Sanddammaren!

Sitter det oringar innanför slangen? Det ser ut som att det är där läckaget är, alltså att det kommer upp i skarven vid slangen, vet inte om det syns på bilden men där det samlas vatten,
 

Jens N

HBK Medlem
Inlägg
159
Kommun
Upplands-Väsby
HBK-Nr
23529
Medlemskap
2025
Har en Hymer 2004 som helt plötsligt börjat läka under blandaren i köket.

Någon som vet om det finns en bra lösning eller ifall det är ett byte av blandare som behövs?

Läker i skarven på inkommande varmvatten verkar det som :

9-CB6-A2-A2-EE1-F-48-EB-89-DD-83871-DF076-E2.jpg
Om jag inte är ute och cyklar så tycker jag det ser ut som att den röda, varmvattnet, inte är ordentligt intryckt?

Jens
 

Mohlssonnnn

HBK Intresserad
Inlägg
3
Kommun
Umeå
Japp, provade dra åt slangklämman, provade även att flytta den högre upp men fick samma resultat, droppande slang.

De sitter som berget Jens, har provat försöka pressa den uppåt, kanske får prova värma slangen imorgon och se om den går att få upp och byta till ny klämma för att se om det åtgärdar problemet
 
Toppen