Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har inte öppnat så jag vet om det är O-Ringar. Det var egentligen frågan om det är O-ringar. Så ser de ut Läckande AC-kompressor - YouTube
Jag tror nog att 2mm modellen skulle fungera. Den befintliga är ovalklämd c:a 1,7x3mm. Får se om man får den i klyv.... men det verkar inte vara skruv utan den suger fast i gummitätningen.Hej Bysmeden.
Jag har googlat lite och hittade några o-ringar hos Kullager. se som kanske kan fungera. Jag har handlat ett par gånger av dem via internet och det har fungerat bra hittills.
Den här verkar vara i klenaste laget men måtten den har verkar stämma hyfsat bra efter dina mått: O-RING 107, 7x1, 78 FPMÂ
Men den här kanske kan passa också om det går att klämma in den: O-RING 105x2 FPMÂ
Jag tittade bara på o-ringar som är tillverkade i viton och du, om det inte är för krångligt tycker jag att du ska byta den sista återstående o-ringen på en gång, bara för att liksom.
Jag hittade inget gummimonteringsfett (?) på deras sida men det borde de ha, du kan ju fråga dem om du handlar av dem.
mvh jocke
Ja kyla i bilen är skönt så det gäller att kämpa vidare. Annars får man väl leta nån begagnad kompressor. Kan ju i nödfall köra generatorn och bodels ACn.Ett snitt på måtten 1,7 och 3 mm borde kanske hamna på en o-ring på ca2,3-2,4 mm.
Det brukar inte vara helt lätt att mäta begagnade o-ringar och det har du säkert märkt nu.
Jag googlade lite till men än så länge har jag inte hittat nån som passar bra med 2,4mm*ca 107mm. kollar lite till.
Möjligt att den här skulle passa: O-RING 101, 3x2, 62 FPMÂ
Priserna på dem gör det inte lockande att köpa allihop och prova sig fram, men vänder man på det så kan kyla i bilen vara guld värd en varm dag.
mvh jocke
Står det något nummer på kompressorn som fortfarande går att se?
mvh jocke