• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckage via TV-antennen

F

F.d. 52943

Guest
Hjälp,
igår började det läcka in via röret till TV-antennen.

Vi har nyss flyttat till Bromölla. Nån som känner till någon verkstad som är duktig på tätning och ev fuktskador i den delen av landet?

F

F.d. 4927

Guest
Sv: Läckage via TV-antennen

HusvagnsExpo Bromölla. Nära och bra!/Lasse

F

F.d. 52945

Guest

Har du prövat att täta själv med silicon innan du betalar dyra pengar för att någon firma skall göra samma sak som du kan göra gratis? ( har haft det likadant för något år sedan)

Mvh
// Pilot

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Har du kollat så det inte läcker mellan det fasta och det skjutbara röret. Det brukar det kunna göra om antennen inte är helt i botten. Brukar vara ett litet hack den ska ner i
bosse b

F

F.d. 52943

Guest

Körde idag 30 mil i regn med en kastrull under antennröret. Det kom inte in en droppe??? Kan kanske vara som ovanstående inlägg antyder?

F

F.d. 50064

Guest

Hej
Det sitter en o ring som har flyttat på sig i röret längst upp.Den behöver bytas.Blir så när man monterar lite slarvigt.
Silikon funkar inte när du kör ut antennen så kommer det att börja läcka igen.Blev så tröt på eländet så jag flyttade min antenn till cykelhållaren bak å köpte ett riktigt raster som vi har hemma på huset.Funkar mycket bra.Behöver inte lyfta upp den över taket ens.
Lycka till

Senast redigerad av en moderator:

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Som det är konstruerat på min antenn så är det tätt, när antennen är helt nere även om oringen är skadad. När den är uppe kann det hänga en droppe på röret, men då är man ju i bilen, och har koll på läget. Lite glid och släppspray på röret, så blir det tätare och oringen håller längre.
bosse b

F

F.d. 52943

Guest

HusvagnsExpo i Bromölla har nu demonterat och återmonterat antennen. Den var helt enkelt klantigt monterad från början där vi köpte bilen - se bild.

antennfot.jpg

:mad:

Ren tur att det inte läckt in tidigare och att vattnet som kom nu inte spritt sig ut i taket. fuktmätt OK.

Toppen