• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Läckage Thetford lastlucka

• Startad av Startad av F.d. 58689
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 58689

Guest
Det läcker in i vårt lastutrymme! Suck.
Först trodde vi att det berodde på en trasig plastlåsning som håller luckan stängd. utan den så sugs luckan upp när man kör, och vatten tränger in. den låsningen är lagad så luckan har varit stängd.
Men nu i helgen så märkte vi att det inte hjälpt.
Antagligen är inte luckan tätad ordentligt i ramen runt själva luckan. När man öppnar luckan helt upp, så rinner det vatten på insidan av luckväggen...
Detta vatten tränger sedan ner i träväggen under...
Fler som har problem med otäta thetford luckor?? Bilen är 2 år så jag antar att det går på fuktgaranti, annars får säljaren fixa det. Men det är ju så tråkigt att en 2 år gammal bil ska drabbas av fukt!!! :mad::mad::mad:

Trasig låsning:

IMAGE_66F38EDC-472C-43C0-8E56-9278C030F4B0.JPG

Lagad provosoriskt:

IMAGE_2620569F-2105-4C34-9504-BAD954F9DAEA.JPG

Så här ser luckan ut:

IMAGE_8B01D28C-127A-473E-8E28-2F1CA3593C4B.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Sv: Läckage Thetford lastlucka

Hej! Jag har exakt samma problem med lastluckan på bakgaveln på vår Adria Adriatik Coral 2005. Nu undrar jag om du kom till rätta med problemet och i så fall hur?
Tacksam för svar även om det har gått lång tid sedan ditt inlägg.

Sv: Läckage Thetford lastlucka

Jag fick hela luckan utbytt. Har sålt husbilen, men känner nuvarande ägare och än så håller det

Tillbaka
Toppen