• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåpsproblem

Hilda57

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17327
Medlemskap
2025
Hej,

har kylskåpsproblem på min Karmann 590 Davis -12 / Fiat Ducato efter att ha bytt startbatteri. Ingen 12v-matning till kylskåpet och spänningsnivån på panelen i bodelen blinkar rött dvs < 10v. Säkringen på bodelspanelen under förarstolen är ok men det finns ingen spänning när man mäter, inte ens med motorn igång.

Har läst i en gammal tråd att det ska finnas en säkring till i motorrummet, men efter att ha lusläst instruktionsboken och kollat alla säkringar verkar det inte så på min modell.

Någon som har ett elschema eller något annat tips?

Hilda57

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
17327
Medlemskap
2025
Jo det stämmer! Fick tag på en mek på Torvalla bil som var upptagen med ringde upp mig (!) trots att han var ensam i verkstaden! Stort tack Johan!

Det sitter 3 huvudsäkringar av typ bolt-on som jag inte la märke till när jag bytte batteri och genom att mäta på utgående sida och minuspolen kunde jag konstatera att den vänstra 50A-säkringen är trasig, vilket var precis vad Johan sa.

Tack för tipset WillerWalle och hoppas någon annan läser det här och slipper flera dagars felsökning.

Toppen