• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Kylskåpsproblem!

F

F.d. 3630

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Hymercamp46
Chassietyp: Standard
Motortyp: 1,9d
Årsmodell Chassie: 1992
Husbilsfabrikat: Hymer
Husbilsmodell: Talento
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 1992
Ämnesområde: Gasol
Hej!
Har ett Electrolux RM2210 kylskåp som ej vill tända ordentligt och gå igång på gasol? Tändaren knäpper och det "fluxar" till ibland men går inte igång på gasolen?
Fungerar bra på 12v & 220.

Någon som har nån ide? Förslag? Var laddar jag ner en manual?

Mvh
/Nybliven husbilsägare

F

F.d. 53000

Guest
Är du lite händig så kan man i regel fixa det lätt,lossa skruvarna som sitter i kanten i kylskåpet det är i regel 4 st,dra ut kylskåpet ,brännaren under värmeröret lossa försiktigt när du får loss brännaren så finns en kona med ett litet hål stort som hårstrå gör och blås rent lätt som en plätt .hoppas du lyckas Sommarhälsningar Yngve

F

F.d. 3630

Guest
Tack alla för era svar, kollade på youtube-videon och gjorde rent min brännare, nu funkar kylskåpet perfekt även med gasol...

Tack!!!
/Hymercamp46

Bede1

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
761
Medlemskap
2025
Hymercamp46 skrev:
Tack alla för era svar, kollade på youtube-videon och gjorde rent min brännare, nu funkar kylskåpet perfekt även med gasol...

Tack!!!
/Hymercamp46
Hej
Jag hade samma problem med mitt skåp och fick en del av elektroniken bytt av reparatören som sa att det berodde på att fukt trängde in och förhindrade tändningen. Nu hade man tydligen modifierat elektronikboxen så att den var mindre fuktkänslig och allt har fingrat sedan dess.

Toppen